Norsktalande kundservicemedarbetare till Saint-Gobain Abrasives

Arbetsbeskrivning

Om Bolaget

Saint-Gobain Abrasives AB är en väletablerad leverantör till Nordiskindustri, och är framför allt känt för ett mycket brett produktsortiment av mycket hög kvalitet. I Norden marknadsförs flera av Saint-Gobains välkända varumärken som till exempel Norton, Flexovit, Farecla, Winter och Clipper.

De flesta av företagets kunder återfinns inom tillverkningsindustrin men även inom bygg- och anläggningsindustrin, billackerings- och plåtverkstäder samt inom hantverk och hobby mm. Försäljningen av lagerförda standardprodukter till mindre och medelstor verkstadsindustri, hobby och hantverk mm. sker i huvudsak via återförsäljare. Försäljningen av specialtillverkade produkter till större kunder där slipning ingår som integrerad del i produktionsprocessen sker direkt. Detta återspeglas i företagets försäljnings- och kundserviceorganisation som är uppdelad i Distribution Market för indirekt försäljning via återförsäljare och Industrial Market för direkt försäljning till större slutförbrukare. Denna specialisering av försäljnings- och kundservicefunktionerna är gjord för att ge bästa möjliga och bäst anpassade tekniska support och service till de olika kundkategorierna.

Saint-Gobain Abrasives AB grundades 1965 och är ett helägt dotterbolag till Saint-Gobain Abrasives SA. Företaget har idag ca 25 anställda i Sverige och ca 43 i Norden. Läs gärna mer på deras hemsida: https://www.saint-gobain-abrasives.com/sv-sv

Arbetsuppgifter

I denna roll är du "spindeln i nätet" för deras Kundservice och vi söker dig med service och positivt bemötande i blodet. Du har ett helhetsansvar för den norska marknaden och arbetar mot bolagets norska kunder. Saint-Gobain Abrasives är ett ambitiöst bolag med stort kundfokus och rollen innebär att du har daglig kontakt med deras kunder. Arbetsuppgifterna består av att hantera förfrågningar via telefon och mejl, orderhantering, leveransbevakning och reklamationshantering.

Inom bolaget är dom lösningsorienterade och har ett tydligt fokus på att uppfylla kundernas behov och samtidigt, vid behov, erbjuda kreativa lösningar. Du kommer ingå i ett team bestående av 9 kollegor på Kundservice som dagligen kommunicerar med flera olika funktioner inom bolaget såsom sälj och produktspecialister. I rollen kommer du att utveckla och stötta bolagets befintliga kundbas men även utveckla relationer och affärsmöjligheter med nya kunder.

Vem är du?

Vi söker dig med mycket engagemang och som ser möjligheter. Du har ett starkt eget driv och en naturlig fallenhet för kundservice och bemötande. Du är duktig på att kommunicera i både tal och text och trivs som bäst i en tempofylld miljö med många bollar i luften. Du är van att prioritera dina arbetsuppgifter och för att lyckas behöver du vara administrativt effektiv, noggrann och strukturerad. Kulturen på bolaget kännetecknas av stark laganda och stort ägarskap för uppgiften.

Din bakgrund kan variera, men någon form av service eller säljerfarenhet är meriterande. Du har mycket god IT-vana då du i rollen dagligen arbetar i vårt affärssystem samt att du är en van användare av Office-paketet. Har du erfarenhet av SAP så är det mycket meriterande. Du är flytande i Norska i tal och skrift.

Tillträde, omfattning och anställning:

Tjänsten är på heltid med kontorstider måndag - torsdag 8-16.15 samt fredag 8-15:30. De första 6 månaderna är du anställd utav oss på Hero och sedan är förhoppningen att anställningen övergår till Saint-Gobain Abrasives AB. Start är omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Christoffer Sperring på christoffer.sperring@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2021
  • Ansök senast: 4 september 2021

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024