OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SEB är en ledande nordisk finansiell koncern, som ända sedan starten för 160 år sedan vägletts av en stark övertygelse om att människor med entreprenöriellt tänkande liksom innovativa företag behövs för att skapa en bättre värld. Vi finns här för att göra det möjligt för dem att uppnå sina ambitioner och lyckas i såväl goda som svåra tider.
Brinner du för service och trivs med att arbeta i en föränderlig och fartfylld miljö? Har du tidigare erfarenhet av kundservice och vill vara med och bygga upp vårt nya norska Kundserviceteam? Kul! Vi söker nu dig som vill ha ett kundorienterat och varierande jobb på vårt huvudkontor i Arenastaden, Solna.
Om jobbet
SEB Kort är representerade i alla nordiska länder och har 3,9 miljoner utgivna kort. Vi jobbar med SEB-profilerade kort och ger också ut profilerade kort i samarbete med våra partners. Inom Kundservice hanterar vi nära 1,5 miljoner kundinteraktioner per år via våra kanaler som huvudsakligen är telefon och mail. I vart och ett av dessa kundmöten kan vi göra skillnad. Av den anledningen är vårt allra viktigaste mål att leverera service i världsklass.
I rollen som kundservicemedarbetare kommer du att vara del av att bygga upp ett nytt team som kommer att arbeta mot vår norska marknad. I dagsläget drivs Kundservice mot vår svenska och finska marknad från Stockholm. Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer vara kundsupport via mail och telefon. Mer specifikt kommer du att hjälpa kunderna med frågor som rör bland annat fakturor, transaktioner, reklamationer, krediter, räntor samt guida dem i våra olika digitala kanaler med målet att alltid ge bästa tänkbara service till kunderna. Kundservice genomgår en digitaliseringsresa där allt mer av våra kundinteraktioner flyttas till digitala kanaler, och du som medarbetare har en viktig roll i att bidra till den omställningen.
Vem är du?
Vi söker dig som vill jobba som kundservicemedarbetare, som känner dig trygg i kundkontakten brinner för att ge god service via telefon med ett professionellt bemötande och affärsfokus. Som person är du nyfiken, positiv, flexibel och har ett genuint intresse för ekonomi och finans. Dessutom har du lätt för att samarbeta med andra då arbetet innebär mycket personlig kontakt med såväl kunder som kollegor. Då vi arbetar med en stor bredd av produkter inom en föränderlig bransch är det viktigt att du trivs med att ständigt lära dig nya saker och att driva din egen kompetensutveckling. Eftersom du kommer att vara delaktig i att etablera ett nytt team behöver du tycka om att ta egna initiativ och ansvar.
Kundkontakterna sker på norska, svenska och engelska och därför är det viktigt att du är bekväm med att uttrycka dig på dessa språk i tal och skrift. Utöver detta lägger vi stor vikt att du förstår och har ett intresse för det digitala och tekniska då du i ditt arbete kommer hantera ett flertal IT-system och du kommer att arbeta mycket med att guida våra kunder i våra digitala tjänster.
Det är meriterande om du talar fler nordiska språk.
Hos oss erbjuds du en bred och omväxlande roll med goda utvecklingsmöjligheter.
Läs mer om hur det är att arbeta på SEB www.sebgroup.com/career
På SEB är vi övertygade om att inkludering och mångfald är avgörande för att kunna bygga starka och bra team och för att vårt företag ska vara hållbart för framtiden. Vi strävar efter att ha en inkluderande och värderingsdriven kultur där vi alla känner oss uppskattade, respekterade och involverade oavsett bakgrund, erfarenhet, tro, kön, ålder eller varifrån vi kommer.
Bra personer känner ofta bra personer – dela gärna annonsen om du har en vän som skulle älska det här jobbet
Välkommen med din ansökan
Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver dig själv och vad du kan bidra med på SEB. Eftersom vi väljer ut kandidater löpande får du gärna skicka in din ansökan idag, men senaste datum för ansökan är den 28 februari 2021. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Göksu Toyer, tf gruppchef, goksu.toyer@seb.se