Norsktalande kundsupport till ledande företag

Arbetsbeskrivning

Perido Skills söker en norsktalande person som vill arbeta med kundtjänst/support hos ett marknadsledande företag beläget söder om Stockholm. Företaget där du kommer att arbeta är ledande inom kassasystem och IT-lösningar i sin bransch i Europa och du kommer vara ett välkommet tillskott i en nordisk support/kundtjänst organisation som idag består av ca 20 personer. Du kommer arbeta med support via telefon, e-post och även remoteverktyg rörande frågor kring företagets systemapplikationer mot företagets norska kunder. Initialt kommer du arbeta både med 1 st och 2nd line support men med en övergång till 2nd line. Du kommer dagligen att lösa inkommande ärenden genom att besvara frågor rörande hårdvara, felsökning i databaser samt hantera rena systemfel. Vi tror att du är en person som tycker om att ha mycket kontakt med andra människor. Du är lättlärd och tycker det är kul med nya utmaningar där du får hjälpa andra människor. Kravprofil - Generellt systemkunnande förståelse av olika applikationers förhållande till varandra - Tekniskt bred kompetens - Du har grundläggande kunskaper om databaser - Grundläggande kunskaper inom ekonomi - Har du kunskaper om XML är det meriterande - Du har norska som ditt modersmål eller har flera års arbetserfarenhet i Norge - Du uttrycker dig väl i tal och skrift Du är en social och serviceinriktad person som är engagerad i allt du gör. Du är ansvarsfull och trivs i en miljö där du får hjälpa andra människor och sätta dig in i olika problem samt bidra till deras lösning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido Skills AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 8 december 2009
  • Ansök senast: 7 januari 2010

Postadress

Stora Nygatan 27
STOCKHOLM, 11127

Liknande jobb


IT-administratör

IT-administratör

15 november 2024

Digital Workspace specialist/Lead

15 november 2024