OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Work söker för Adlibris räkning två norsktalande kundtjänstmedarbetare till deras kundtjänstavdelning i centrala Stockholm. Adlibris är del av Bonnierkoncerncen och du blir genom denna tjänst del av ett framgångsrikt företag med öppna och duktiga kollegor.
Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos Adlibris. Adlibris intention är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
Arbetsuppgifter:
Som kundtjänstmedarbetare kommer ditt huvudsakliga ansvar innefatta att bistå med service gentemot Adlibris norska kunder, huvudsakligen över telefon och mail. Frågor som är ofta förekommande är exempelvis angående beställningar, leveranser och fakturor. Utöver kundservicen kommer du i denna roll även att få delat ansvar kring Adlibris orderkontroll. Här förväntas du hjälpa till att lösa problem och svara på frågor som dyker upp i samband med nya ordar samt returer vilken exempelvis innefattar betalningsproblem och fakturalösningar.
Utvecklingsmöjligheter: Detta är en möjlighet för dig att utvecklas inom service och kundkontakt. Vidare får du här chansen att få in foten på Bonnierkoncernen som i sin tur har många interna utvecklingsmöjligheter för sina anställda.
Vi söker dig som:
Talar flytande norska och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att jobba med service. Vidare är det meriterande om du har arbetat med telefonen som verktyg då mycket kommunikation sker via den kanalen. Utöver detta är det viktigt att känner du dig bekväm i Officepaketet då du kommer att arbeta mycket i det. Slutligen kommer du även vid behov stötta den svenska kundtjänsten vilket gör det meriterande om du behärskar det svenska språket väl.
I denna tjänst lägger vi mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person brinner du för service och trivs i en roll där de sociala kontakterna är många. Vidare innefattar rollen varierande arbetsuppgifter i ett högt tempo vilket kräver att du är flexibel och noggrann så att information inte faller mellan stolarna. Det är viktigt att du känner stort ansvar för dina uppgifter och ser till att genomföra dem på ett tillfredsställande sätt. Utöver detta ser vi att du själv vågar ta egna initiativ och inte räds för att ta den första kontakten med kunder och kollegor. Slutligen kommer du att arbeta tätt tillsammans med dina kollegor vilket kräver att du har en god samarbetsförmåga.
Har du vad som krävs? Sök tjänsten genom att klicka in på länken http://bit.ly/GOGrpx eller gå in på www.academicwork.se
Skicka in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
START: Omgående
UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: Heltid, 10 månader med chans till överrekrytering
UPPSKATTAD ARBETSTID: 8.00-17.00
PLATS: Centrala Stockholm
URVAL: Sker löpande
Information om kundföretaget:
Adlibris är del av Bonnierkoncernen och ett av Nordens största e-handelsföretag. Adlibris grundades 1997 och har sedan dess expanderat mycket och bland annat kommit med i Veckans Affärers lista över Sveriges superföretag. För att läsa mer, gå in på deras hemsida: http://www.adlibris.com/se
Kontaktpersoner på detta företaget
Konsultchef Camilla Bäckelin
08-56 24 4867
Konsultchef Emelie Johansson
Head of Talent Acquisition Emelie Johansson
031-339 73 21
Konsultchef Louise Grammatikas
031-3523382
0701617310
Consultant Manager Per Nordin
0722459288
Consultant Manager Per Nordin
070- 522 37 91
Konsultchef Catrin Wiberg
0313523372
0701619545
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-200 62 75
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-2006275
Head of Talent Acquisition Emelie Johansson