OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Arctic.
Om företaget:
Arctic är en försäkringsförmedlare som förmedlar försäkringar inom sakförsäkringar. Företaget har varit aktivt sedan 1986 och arbetar med att skapa mervärden åt företag med hjälp av olika försäkringslösningar. Företaget är ett sammansvetsat och familjärt team som har sitt kontor i ljusa och fina lokaler i Segeltorp.
Du kommer tillhöra kundtjänstteamet på tolv personer som tillsammans tillhandahåller service och support till företagets kunder. Inom teamet finns personer som arbetar mot svenska, norska, danska, tyska samt finska kunder. Arctic värderar samarbete och en god sammanhållning och gör kontinuerligt gemensamma aktiviteter både utanför och inom arbetet. Du ges stora chanser att utvecklas i rollen som kundtjänstmedarbetare såväl som inom företaget.
Arbetsuppgifter:
I rollen som kundtjänstmedarbetare kommer du arbeta mot både svenska och norska kunder. Din främsta arbetsuppgift är att hantera förfrågningar från kunder via telefon, post och e-post samt att handlägga försäkringsärenden. Du kommer även att arbeta med administrativa uppgifter och så småningom få ansvar för skadehantering. I perioder håller arbetet ett högt tempo samtidigt som du förväntas vårda relationen med kunder och arbeta efter kvalité och inte efter kvantitet. Inledningsvis kommer du få en gedigen utbildning och introduktion anpassat efter din egen förmåga, för att få de bästa förutsättningarna för att lyckas i rollen. Övergripande arbetsuppgifter:
• Hantera förfrågningar från svenska/norska kunder via telefon, post samt e-post
• Handlägga försäkringsärenden
• Administrativa arbetsuppgifter
• Skadehantering
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Avslutad gymnasieutbildning
• Erfarenhet av serviceinriktat arbete med högt tempo
• Meriterande med erfarenhet av kundtjänst
• Mycket goda kunskaper i tal och skrift i såväl svenska som norska
För att trivas i rollen som kundtjänstmedarbetare är du en person som har intresse och förmåga att stötta dina kollegor och arbeta i ett sammansvetsat team. Du trivs med att bygga relationer till andra och har förmågan att lyssna och förstå såväl kunder som kollegors behov. Vidare är du en kommunikativ och socialt säker person som sätter kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Du har förmågan att arbeta strukturerat, driver ditt arbete självständigt samtidigt som du gärna tar initiativ och kan hantera stress.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Segeltorp
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord:
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund