Norsktalande kundtjänstmedarbetare till internationellt företag

Arbetsbeskrivning

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Är du norsktalande och söker en utmanande tjänst där din talang, vilja och ambition tas på allvar – och till högre höjder? Ser du dig själv som en serviceinriktad, driven och flexibel person? Då har vi helt klart utmaningen för dig!

Vår kund är marknadsledande i sin nisch. Här får du ta del av styrkan hos ett stort, väletablerat företag samtidigt som du får möjlighet att utvecklas i en dynamisk organisation med högt i tak. Företaget är placerat i norra Stockholm och du kommer ingå i en grupp tillsammans med 15 positiva och engagerade personer med mycket god sammanhållning.

Tjänsten
Som kundtjänstmedarbetare är den huvudsakliga uppgiften är att besvara alla inkommande kundsamtal för Sverige och Norge samt registrera dem i ett ärendehanteringssystem. Kundnöjdhet är en högt prioriterad fråga i bolaget och ställer krav på att hantera kunden både i telefon och via andra kanaler på ett effektivt och professionelt sätt. Samarbetet med andra kollegor både inom gruppen och med andra avdelningar är avgörande för den här rollen för att kundnöjdheten ska kunna uppnås.

Arbetsuppgifter
I tjänsten som kundtjänstmedarbetare har du bland annat följande arbetsuppgifter:

• Besvara inkommande telefonsamtal från kunder som behöver hjälp med administrativa frågor tex fakturafrågor
• Registrera Case och kontaktuppgifter i ärendehanteringssystemet Servicecloud
• Rapportering till närmsta chef per dag, vecka och månad
• Ställa upp och vara behjälplig vid behov inom Client operations
• Daglig posthantering såsom kuvertering och frankering

Kvalifikationer
För att passa i rollen som kundtjänstmedarbetare ser vi följande bakgrund som lämplig:

• Gymnasieutbildning
• Minst 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
• Flytande norska och svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska
• Vana att arbeta i flera system 
• Erfarenhet av SAP är meriterande
• Goda kunskaper i Officepaketet

Som person är du driven, engagerad, har en hög social förmåga och tar stort eget ansvar i ditt arbete. Du är kundfokuserad, serviceinriktad och är en flexibel person som kan hantera oförutsägbara situationer på ett bra sätt. För att trivas i rollen är det viktigt att du har en stor telefonvana och är bekväm med att prata med kunder via telefon. Du har en god förmåga att kunna prioritera, strukturera och planera ditt eget arbete. Andra egenskaper som vi värdesätter är att du är en teamplayer som har lätt att samarbeta med andra och som ställer upp vid behov.

Låter det intressant? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urval och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström

Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Placera Personal AB Kista
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/ Maj/Juni-Tillsvidare Direktrekrytering
  • Publicerat: 7 maj 2014

Besöksadress

Kista Science Tower
None

Postadress

Kista Science Tower
Kista, 16451

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024