OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett brinnande intresse för sociala medier och en passion för influencers som marknadsföringskanal? Är du dessutom ett fikamonster som aldrig tackar nej till tårta med kollegorna? Då har du förmodligen hittat hem. I denna roll kommer du att initiera, utveckla och genomföra olika marknadsföringsinsatser mot den norska marknaden. Sök tjänsten redan idag då vi rekryterar löpande!
OM TJÄNSTEN
Personlig Almanacka är ett svenskt bolag som säljer 100% analoga pappersalmanackor i en 100% digital webbutik, och försäljningen sker över hela världen. De har sitt huvudkontor i Storvreta, placerad i en vacker ombyggd lada med stora fönsterpartier och en naturskön utsikt.
Bolaget består i dagsläget av 23 anställda, varav 12 arbetar i Uppsala. Nu söker de sin nästa stjärna till marknadsföringsteamet, där det i dagsläget är tre personer i en liknande roll mot olika marknader.
Du kommer att tillhöra ett drivet gäng där entusiasmen för produkten och bolaget ständigt är närvarande. Stämningen är mycket familjär med ett öppet klimat och en platt organisation.
Du erbjuds
* En tjänst med stort eget ansvar och möjlighet att själv driva och utveckla marknadsföringen
* Bli en del av ett sammansvetsat företag där det är riktigt kul att gå till jobbet och med en spännande tid framför sig
Detta är en direktrekrytering. Rekryteringsprocessen sköts av Academic Work men du blir direkt anställd av Personlig Almanacka.
ARBETSUPPGIFTER
* Producera content på norska för den norska marknaden
* Kontakta influencers för samarbeten samt upprätthålla nuvarande samarbeten
* Sköta inlägg och insatser på sociala medier på norska för den norska marknaden
VI SÖKER DIG SOM
* Kan uttrycka dig flytande på norska i skrift
* Har kunskaper inom marknadsföring och kommunikation
För denna tjänst kommer vi att lägga störst vikt vid dina personliga egenskaper och ditt intresse för kommunikation, marknadsföring, influencers och sociala medier. Vi är därför öppna för ansökningar för dig med kunskap inom detta, oavsett om det är från studier, arbetslivserfarenhet eller ett brinnande personligt intresse. Detta bör därför tydligt motiveras i din ansökan.
Som person tror vi att du har följande personliga egenskaper:
* Självgående
* Serviceinriktad
* Samarbetsförmåga
Det är meriterande för tjänsten om du tidigare arbetat i en liknande roll samt om du har en utbildning inom marknadsföring eller kommunikation. Självklart tror vi även att du tror på Personlig Almanackas produkt, kanske äger du en egen Personlig Almanacka?
Övrig information
* Start: Omgående enligt överenskommelse. För dig som tar examen i juni finns möjlighet att börja på deltid inledningsvis
* Omfattning: Heltid, 8-17 med viss flextid
* Placering: Storvreta, Uppsala
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Personlig Almanackas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen
INFORMATION OM FÖRETAGET
Lär mer om Personlig Almanacka på deras hemsida.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231