OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
MSX International är ett internationellt ledande serviceföretag för affärsteknologi inom bilindustrin. Våra samarbetspartners och kunder är bilimportörer samt deras återförsäljare och vårt fokus är lönsamhet och kundtillfredställelse. Med mer än 75 års erfarenhet inom bilbranschen och med drygt 5000 anställda experter i 51 länder har MSXI vad som krävs för att förstå marknadens dynamik och för att ta våra kunder ett steg längre än dess konkurrenter.
Norsktalande mekaniker - vill du ta ditt yrke till nästa nivå?
Nissan Technical Helpdesk i Göteborg
Arbetar du eller har du arbetat med bilar de senaste åren och gillar problemlösning? - Då kan detta vara arbetet för dig. Då en av våra duktiga medarbetare har gått vidare mot nya utmaningar söker vi just nu en ny Helpdesk Engineer & Warranty Consultant för teknik- och garantisupport till Nissan Technical Helpdesk.
Vi söker dig som har bakgrund inom fordonsindustrin och gärna har kunskaper i fordonskonstruktion, serviceteknik och diagnostiska system. Positivt är också om du har kunskaper i garantihantering. Att du är bekväm i att använda norskan i tal och skrift är ett krav.
Arbetet på helpdesken innebär att ge support vid felsökning, att finna tekniska lösningar och förhandsgodkänna vissa typer av reparationer. Arbetet innebär också att arbeta med garantisupport till återförsäljarna i olika garantifrågor, att bedöma garantiärenden och kontrollera att återförsäljarstandards följs. Du kommer arbeta tillsammans med ett nordiskt team av duktiga medarbetare. Visst resande i norden igår i tjänsten.
Arbetsplats och anställning:
Göteborg. Tjänstens omfattning är heltid. Du kommer att vara anställd av MSXI, men arbeta heltid för vår kund.
Arbetsuppgifter:
Du kommer att arbeta med både med teknisk- och garantisupport via telefon och elektronisk kontakt för auktoriserade återförsäljare i Norden. Arbetsuppgifterna kommer bland annat att bestå i;
- Felsökning och tekniska lösningar
- Bedöma garantiärenden
- Ge support på förhandsgodkännanden och garantireklamationer
- Dokumentera ärenden i kundens datasystem
- Rapportera avvikelser och förbättringsmöjligheter
- Besöka verkstäder och ge support på plats vid behov
- Vid behov, inhämta information och kommunicera med tillverkaren
Om du är intresserad av tjänsten, vänligen skicka din ansökan senast 2014-04-06 till:
recruitmentnordics@msxi-euro.com
Märk ansökan "Norsktalande Tekniksupport". Ansökan bör innefatta ett personligt brev och ett CV.
För frågor kring tjänsten, vänligen kontakta:
Per Bane, Team Leader Nissan Technical Helpdesk
pbane@msxi-euro.com tel. +46 768-792012
Besök gärna www.msxi.com för vida
Kontaktpersoner på detta företaget
Account Manager Mikael Lundquist
Team Leader Mats Sporrong
Team Leader Mats Sporrong
0725-722990
TeamLeader Katrine Hansen
Account Manager Predrag Bojanic
Team Leader Mika Matero
Rekryteringsspecialist Ninni Andersson
Team Leader Per Bane
Team Leader Per Bane
0768-792012
Team Leader Per Bane
0768792012