Norsktalande Onboarding Specialist

Norsktalande Onboarding Specialist

Arbetsbeskrivning

Med målet att bli störst i norden inom sitt segment söker vi för vår kunds räkning en norsktalande Onboarding Specialist till kontoret i Stockholm. Där välkomnas du till ett väletablerat fintechbolag som präglas av engagemang, hög kompetensnivå och spännande karriärvägar. Vi ser fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN

För att efterleva regelverken mot penningtvätt och finansiering av terrorism är det viktigt att inhämta korrekt information och dokumentation om företagets kunder. I rollen som Onboarding Specialist arbetar du med processen avseende etablering av nya kunder och är den första personen kunden kommer i kontakt med.

Du erbjuds
- Goda och tydliga utvecklingsmöjligheter
- Ett spännande fintechbolag där du blir en del av kontoret i Stockholm med 50 kollegor som bidrar till ett positivt, varmt och ambitiöst klimat
- En rad konkurrentskraftiga förmåner så som daglig frukost på kontoret, AW's, events och kylar fyllda med snacks för att hålla energin hela dagen
- Ett stort fokus på hälsa och välmående, bland annat genom ett gediget friskvårdsprogram med olika lyxiga träningsformer

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Granska kontoansökningar och riskbedömningar för privat- och företagskunder
* Inhämta, bearbeta och analysera information från och om företagets kunder för kunna leva upp till kundkännedomskrav
* Verifiera den kundinformation som inkommit mot externa källor


VI SÖKER DIG SOM
- Talar och skriver obehindrat på norska
- Har tidigare erfarenhet av KYC, AML och riskbedömningar, alternativt arbetat inom liknande område på bank, låneinstitut eller försäkringsbolag
- Känna dig trygg i att lämna rekommendationer och ta beslut i kundärenden
- Är analytisk och kritiskt tänkande, skicklig på att hantera komplexa frågor och identifiera misstänkta beteenden eller mönster

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Affärsinriktad
- Självgående
- Problemlösande

Övrig information:

Under rekryteringsprocessens gång kommer du att få mer information om vår kund och din framtida arbetsplats.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2023
  • Ansök senast: 21 januari 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Projektcontroller

Projektcontroller

22 november 2024

Ekonomikonsult (Pyramid) interim Kista - Omgående

Ekonomikonsult (Pyramid) interim Kista - Omgående

22 november 2024

Seniorkonsult inom Ekonomi och Finans

Seniorkonsult inom Ekonomi och Finans

20 november 2024