Norsktalande ordermottagare inom Life Science

Arbetsbeskrivning

PerformIQ Om PerformIQ PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil.Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet.Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet.De är PerformIQ!Företagspresentation PerformIQ söker för kunds räkning en norsktalande ordermottagare till ett ledande internationellt bioteknik företag, du som söker tjänsten kommer sitta i rymliga lokaler på det nordiska huvudkontoret med placering på Kungsholmen i Stockholm.Företagets huvudsakliga produkter är analysinstrument för DNA och cellforskning, plastprodukter, reagenser och lösningar som säljs till bl.a. forskningsvärlden samt läkemedelsindustrin. Tjänstebeskrivning I arbetet som ordermottagare ingår det att ta emot inkommande kundsamtal, fax och mail från nordiska kunder och lägga in dessa order i företagets webbaserade system SAP eller Oracle E1.Andra arbetsuppgifter är att skriva ut orderbekräftelser, fakturering, hantering av rabattavtal tillsammans med säljare där viss säljstatistikanalys kan ingå, samarbete med lagret i Holland angående specialleveranser etc, & lägga in offerter åt säljarna Du kommer att ingå i ett glatt och sammansvetsat nordiskt kundservice-team på totalt 14 personer där alla backar upp för varandra vid behov.Därför är det viktigt att du är en lagspelare som kan ta egna initiativ och ha ett sk.helikopterseende. Krav på person Vi söker dig som har arbetat i en kundorienterad roll tidigare, kanske som kundtjänstmedarbetare, ordermottagare eller liknande.Du behärskar MS Office-paketet och det är en fördel om du har arbetat med SAP eller Oracle E1.Du har mycket goda kunskaper i engelska och det är ett krav att du talar och skriver norska flytande.Vi ser gärna att du är en positiv och serviceorienterad person med öga för detaljer och förmågan att hantera flera ärenden samtidigt.Du är en kreativ problemlösare som gillar när det händer mycket och klarar av att arbeta effektivt och strukturerat, även när tempot är högt. Om du har erfarenhet av web-design, rapporteringssystem, elektronik fakturering eller dylikt så är detta meriterande. Välkommen med din ansökan snarast då vi intervjuar löpande för denna tjänst.Du kommer anställas av PerformIQ med goda möjligheter till tillsvidareanställning hos vår kund. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Martina Hansson

Martina Hansson

Alexandra Berg
0733537520
Alexandra Berg
073-3537520
Alexandra Berg

Erica Owen

Alexandra Berg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 9 december 2010
  • Ansök senast: 2 januari 2011

Besöksadress

Sveavägen 159, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 159
Stockholm, 11346

Liknande jobb


25 november 2024

Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024