OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
På Byggmax tror vi att e-handel är framtiden och satsar därför stenhårt på denna del av organisationen. Byggmax var först i Sverige med responsiv hemsida och 2013 kammade företaget hem Internetworlds pris "Bästa e-handelssajt". 2015 lanserades Byggplaneraren som vi tror kommer att revolutionera hur konsumenter handlar byggvaror på nätet. Genom verktyget kan kunder designa sina byggprojekt som de vill och sedan beställa hela projektet med ett enda knapptryck. Allt detta har tagit oss närmare vårt mål - Byggmax ska bli världens bästa byggvaruhandel på nätet!
På Byggmax går det snabbt, får vi en idé som vi tror på så kör vi igång direkt. Hastighet tror vi är kritiskt för att lyckas idag (och sen blir det mycket roligare också!). För att det ska kunna gå snabbt och bli så bra lösningar som möjligt låter vi alla medarbetare ta mycket ansvar från dag ett. Ansvar tror vi även medför att den enskilde individen utvecklas snabbare.
Du kommer att, tillsammans med andra webbsortimentsutvecklare utveckla e-handels sortiment i de nordiska länderna. Bland sortimentsutvecklares/sortimentkoordinators huvudsakliga arbetsuppgifter ingår:
- Lägga upp nya artiklar på vår hemsida efter att inköpsavdelningen har förhandlat avtal och priser
- Samla in information från leverantörer kring produkter samt översätta produkttexter från svenska till norska
- Driva projekt med fokus på att öka försäljningen på vår hemsida. Exempelvis analysera vilka produkter/varumärken som vi bör utöka vårt norska sortiment med för att öka försäljningen
- Driva förhandlingar med ett antal norska leverantörer (kontakta dem, förhandla pris etc.)
Kundföretaget
Byggmax är en offensiv lågprisaktör inom byggvaruhandeln i Norden. Byggmax har länge haft en stark marknadsposition på den svenska DIY-marknaden och har i och med lanseringen i Norge 2007 och i Finland 2008 visat att konceptet kan etableras framgångsrikt även på andra marknader. Byggmax har sedan starten 1993 öppnat över 120 butiker och ska fortsätta att växa med lönsamhet bland annat genom ytterligare satsningar på e-handel, inköp och logistik. Alla som jobbar på Byggmax står bakom en gemensamt framtagen värdegrund, som bygger på följande värdeord: ansvar, positiv attityd, roligt, respekt, engagemang och 100 %. Värdegrunden är en mycket viktig del i Byggmax framgångar. Vi är en ung organisation med positiv framåtanda.
Din profil
Kvalifikationer & personliga egenskaper:
Du talar och skriver norska flytande. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta administrativt och/eller med byggvaror.
Vi förutsätter att du har en god kommunikativ förmåga och uttrycker dig väl på svenska, norska och engelska. Goda kunskaper vad gäller databearbetning i Excel är en fördel.
Vi söker dig som har en "Can do" attityd, är driven, gillar när det går snabbt samt är strukturerad. Du har ett affärstänk och drivs av att nå resultat. Det är även viktigt att du är en flexibel lagspelare samtidigt som du gillar att arbeta självständigt, ta initiativ och leda arbetet framåt.
Vi erbjuder dig:
Detta är en central nyckelroll på vår snabbast växande avdelning, en avdelning där resultatet av ditt arbete tydligt bidrar i målet mot att bli världens bästa byggvaruhandel på nätet!
Hur du lyckas i rollen är starkt kopplat till bolagets framgång och det finns goda möjligheter till utveckling för rätt person. Du kommer att ingå i ett team som präglas av en kultur där man känner starkt ansvar, har roligt och gillar att vinna!
Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.
Sök tjänsten genom att bifoga ett personligt brev på norska. Ditt CV skall vara skrivet på svenska/engelska.
Magna är en rekryteringspartner och anställningen sker direkt hos Byggmax.
Tillträde: omgående
Anställningsform: Tillsvidare anställning
Omfattning: Heltid måndag-fredag
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Solna
Kontakt: Emma Henriksen, 08-50168525
Vårt företag
Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.
Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!
Kontaktpersoner på detta företaget
Emma Henriksen
Louisa Björklund
Frida Bergman
Marcus Nilsson
Marcus Nilsson
076-6778778
Christian Vikander
070 512 49 15
Christian Vikander
08 - 121 502 04
Jessica Tollstoy
Johanna Lindholm
Ann-Sofie Widlund Stendalen
08-501 685 11