Norsktalande supporttekniker

Norsktalande supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Är du norsktalande och har erfarenhet från servicedesk? Då har vi en spännande roll till dig då vår kund söker försträkning inom servicedesk! Här får du möjlighet att utvecklas vidare inom IT tillsammans med ett härligt och kompetent team. Visst låter det spännande?!

 

Din vardag

Som Supporttekniker i servicedesken är du en tekniker som arbetar i en bred roll med varierande arbetsuppgifter och utmaningar. Du har möjlighet att få djupare insyn i olika IT-miljöer och tillsammans med ett trevligt team,  dela kunskap och leverera excelltent supportleverans till kunderna.

På servicedesken finns igen uppdelning mellan första och andra linjen, här får alla chansen att utnyttja sin kompetens maximalt! Man delar på inkommande ärenden samtidigt som man gör sitt bästa för att lösa så många ärenden som möjligt i första supportteamet.  Här lägger man stor vikkt vid att ge förstklassig service och sätta kunderna i centrum.

 

Arbetsuppgifter

• Ta emot ärenden från användare och ge ett bra bemötande
• Hantering av klientdatorer, servrar och mobiltelefoner
• Active Directory och administration kring detta
• Följa upp och slutföra våra användares ärenden med fokus på kundnöjdhet
• Identifiera och rapportera återkommande problem inom Advanias supportleverans

 

Vem är du?

För att du ska trivas hos vår kund ser är du serviceinriktad, noggrann och stresstålig. Du är en lagspelare som gillar att jobba i grupp. Du trivs i en miljö där man delar kunskap med varandra och ligger i framkant vad beträffar tjänster och teknik.

 

• Stort eget intresse och driv
• Erfarenhet av att jobba i servicedesk med teknisk support
• Kunskap inom exempelvis Windows Server och Klient, Apple MacOS, Active Directory, Office 365, SCCM, nätverk, hårdvara, ärendehanteringssystem
• Förmåga och intresse att genomföra felsökning
• Relevant utbildning
• Flytande norska i tal och skrift

 

Placering: Liljeholmen

 

Din ansökan

Rekryteringen sker i samarbete med Modis och du söker tjänsten enklast genom att följa länken eller gå in på www.modis.se. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Åsa Åkerlind på telefon 073-6847140. Rekryteringen sker löpande så varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Business Manager Per Gullbransson

Business Manager Fredrik Ström

Business Manager Behija Jusufovic

Business Manager Engineering Behija Jusufovic

Behija Jusufovic

Helena Svartz Österlund

Sourcer IT Oscar Ericson

Jovanka Praizovic

Rekryteringsansvarig Duaa Bastawy

Rekryteringsansvarig Duaa Bastawy

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Modis Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 maj 2020
  • Ansök senast: 13 juni 2020

Besöksadress

Postgatan 28
None

Postadress

Postgatan 28
Göteborg, 41110

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024