OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du social, driven och vill vidare i karriären? Drivs du av att hjälpa andra? Då har du kommit rätt! Vi på Centric söker nu efter en norsktalande supporttekniker för uppdrag hos vår kund som som sitter i fräscha lokaler i Solna.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Uppdraget är på heltid och kommer att pågå tills vidare.
Start: Omgående
Lön: Enligt överenskommelse
Arbetsuppgifter
Som medarbetare i servicedeskteamet ansvarar du tillsammans med dina kollegor att lösa supportärenden för företagets kunder. Du tar emot ärenden via telefon och mail. Ärenden du arbetar med rör frågor gällande Microsoft Exchange, network drive, mobilsupport eller övriga slutanvändarärenden.
Du kommer tillsammans med dina kollegor arbeta enligt ITILs processramverk och i rollen som servicedeskmedarbetare finns stora möjligheter att specialisera sig inom olika områden på sikt.
Din profil och kvalifikationen
- Tidigare erfarenhet av teknisk support, servicedesk
- Kunskaper i Windows 7,8, och 10
- Active Directory
- MS Office Suite
- Office 365
- Citrix & Exchange
- Grundläggande kunskaper inom Windows server
- Linux & ITILDu utrycker dig väl i tal och skrift på norska, svenska och engelska.
Rollen innebär stort eget ansvar och vi söker dig som har ett starkt självdriv. Du trivs i att jobba i team och har alltid som ambition att ge service av världsklass. Vidare har du ett brinnande IT-intresse och vill fortsätta utvecklas i din roll som servicedeskmedarbetare. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
Förutom vårt härliga gäng av konsulter och kollegor får du som anställd hos Centric alla verktyg du behöver för utvecklas i din yrkesroll. Vi sätter stort värde i att våra medarbetare utvecklas och höjer sin kompetens. Vi erbjuder därför alla våra konsulter möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan där vi bekostar såväl studiematerial samt certifieringar. I takt med att du tar certifikaten så höjs även din lön. Vi genomför regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.
Mer om oss
Centric är ett IT-företag med 370 anställda och med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner hundratals e-böcker på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Caroline Biverman på tfn: 0734-159380 eller caroline.biverman@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229