OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du frågvis och en bra lyssnare samt talar flytande norska?
Kantar Sifo är Sveriges ledande marknadsundersökningsföretag. Vi utvecklar organisationer, medarbetare och ledare genom att förädla information till insikter som ger omedelbar nytta.
Vi söker dig som är social och kommunikativ och som vill arbeta som telefonintervjuare hos oss, antingen från vårt kontor i centrala Göteborg eller hemifrån.
Krav är att man talar och skriver flytande norska. Vi söker dig om vill och kan arbeta främst dagtid vardagar med en undersökning som löper ca 3 veckor per månad under ett helt år och de veckor som den har paus finns chans till att arbeta på någon av våra andra undersökningar givet att man även talar flytande svenska.
Eftersom vi arbetar med människor kommer du ställas inför många olika situationer. Självklart gillar du att prata med människor och är en bra lyssnare. Arbetet går inte ut på att sälja något utan vi samlar in människors upplevelser och åsikter. Det är därför viktigt att du är noggrann och kan se både helheten och sammanhangen i det som berättas. Som telefonintervjuare är du kärnan i vår verksamhet och vi erbjuder dig ett omväxlande och lärorikt arbete.
Som telefonintervjuare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att genomföra olika typer av undersökningar per telefon med hjälp av dator utifrån ett fastställt frågeformulär. Du ska ha lätt för att följa instruktioner, manualer och regler för att uppnå den kvalitet som behövs i intervjuarbetet och som våra kunder förväntar sig.
Du kan bo var som i Sverige och arbeta hemifrån för oss, du kan också bo i Göteborg och arbeta hemifrån. Det finns också möjlighet att arbeta från vårt kontor i Göteborg (utefter FHM:s rekommendationer). Utbildning sker för närvarande digitalt. Vill du arbeta hemifrån är det viktigt att du har bra internetuppkoppling. Vi tillhandahåller headset och programvaror för att kunna arbeta hemifrån.
Har du arbetat som intervjuare tidigare är det meriterande. Mer information om tjänsten ges vid första telefonintervjun samt om man blir inbokad för en informationsträff som vi för närvarande har digitalt.
Vi söker dig som:
Talar och skriver flytande norska
Har avslutad gymansieutbildning
Som person bör du vara:
Positiv
Social och kommunikativ
Bra lyssnare
Prestigelös
Självgående
Noggrann
Meriterande:
Någon form av tidigare telefoniarbete såsom support, kundtjänst, telefonförsäljning
Lön: Timersättning inklusive semesterersättning. Språktillägg. Kollektivavtal finns. Utbildning tillhandahålls av oss.
Arbetstid: Mån-Tor dagtid 08.00-15.30, Fre 08.00-14.30. Kvällstid Mån-Tor 16:30-21:00, Fre 15:00-19:00. Helg: lördag 10-15 söndag 14-19. Du ska kunna arbeta minst tre pass per vecka. Kan du arbeta fler pass per vecka ses det som en fördel. Arbetspass bokar man själv in, så man styr sitt eget arbetsschema, dock utifrån det behov som finns.
Frågor: Frågor kring tjänsten besvaras av Team Leader Christina Ekberg (obs enbart frågor via mail). Maila på: christina.ekberg@kantar.com