Norsktalande till kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Storytel är Nordeuropas största tjänst för ljudböcker i mobilen. Vi erbjuder tusentals ljudböcker och e-böcker på 16 marknader och förväntas lansera vår tjänst på flera nya marknader inom de närmaste åren. Vårt fokus är att ge våra kunder en bra upplevelse och att ha kul på jobbet! Storytel expanderar och söker nu dig som vill arbeta med kundservice och vara en del av vårt snabbväxande och roliga customer support team. Vi letar efter dig som tycker Storytel är ett spännande företag och vill utvecklas med oss.

Om rollen

Kundtjänsten består av en trevlig och social grupp som ofta skrattar tillsammans. Så om du gillar diskussioner kring böcker, tv-serier eller kattvideos kommer du hitta likasinnade. Om ditt hjärta klappar för en bokklubb som bara läser smal rysk litteratur eller kanske en bouleturnering har vi inte det än, men du kanske kan starta upp det? Hos Storytel hittar du en kreativ och inkluderande arbetsplats där vi har många aktiviteter utanför arbetet såsom “fredagsbubbel”, bokklubbar, brädspelskvällar och mycket annat. Vi gillar att fira framgångar med tårta och firar viktiga bemärkelsedagar som kanelbullens dag eller semmeltisdag.

Som del av vårt team är din huvudsakliga uppgift att svara på frågor från våra användare i Norge och hjälpa dem, främst via mail. Kundtjänst är våra användares första kontakt med Storytel då de behöver hjälp eller kommer med förslag och vi strävar efter att ge så god service som möjligt oavsett vad ärendet gäller. Det är därför extra viktigt att du är en glad och tålmodig problemlösare som kan uttrycka dig väl i skrift. Det globala kundtjänst-teamet består idag av 18 kollegor fördelat mellan kontoren i Stockholm och Köpenhamn.

Vi söker dig som:

- Tycker att böcker i allmänhet och ljudböcker i synnerhet är det roligaste som finns
- Är bra på att söka och finna information och att arbeta självständigt
- Är duktig på att ta till dig ny teknik och är en van mobil- och datoranvändare som tycker om att skriva
- Kan uttrycka dig flytande på norska och engelska både i tal och skrift, andra språkkunskaper är meriterande
- Har tidigare erfarenhet av kundtjänst, och arbetat i Zendesk är meriterande
- Tycker om att ha många bollar i luften och är en hejare på att multitaska

Om oss

Vi är ett team av härliga kollegor väntar på dig i Norstedtshuset på Riddarholmen i centrala Stockholm. Här finns det stort utrymme att vara med och påverka och utveckla. Utöver detta kan vi erbjuda chansen att få uppleva ett företag under utveckling som omfamnar den senaste tekniken i allting vi tar oss an. Positiv företagskultur och starka, bra värderingar är viktigt för oss på Storytel och vi tror på, och jobbar hårt för, personlig utveckling. Om du vill läsa mer om oss och våra tjänster och produkter är du välkommen in på www.storytel.com (http://www.storytel.com).Tjänsten är heltid. Intervjuer sker löpande.

Visst låter det spännande? Sök redan idag och berätta varför just du skulle passa i vårt team!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Runesson

Hanna Lindroth

Josefine Neurath

Josefine Neurath

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Storytel Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 7 maj 2019

Besöksadress

Valhallavägen 117H, Stockholm
None

Postadress

Valhallavägen 117H
Stockholm, 11531

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024