OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt affärsområde NCC Industry är inne i en spännande fas och genom vår nordiska kundcenterorganisation vill vi erbjuda våra kunder den bästa servicen i branschen. Målet är att bli branschens ledande genom att effektivisera, utveckla och producera utifrån kundens önskemål. Customer Center organisationens ansvar inkluderar våra fyra nordiska länder. Nu söker vi dig som är en teamspelare och vill vara med på vår utvecklingsresa! Vi kan erbjuda en vänlig och stöttande miljö där du har möjlighet att växa och utvecklas, samtidigt som du är med om att förbättra vardagen för nuvarande och kommande generationer.
Här är dina nya utmaningar
På kundcentret i Borås hanteras idag vår verksamhet för Norge, och du kommer i denna roll tillhöra vårt Norge-team.
I rollen kommer du ha två primära arbetsområden, dels första linje support för kunden gällande in- och utvägning av fordon. Det här innebär att du arbetar med kundservice där du tar emot samtal från våg och vid behov ger den support som behövs. Du kommer i rollen att ha en rad olika tillhörande administrativa uppgifter som till exempel daglig statistik, rapportering och viss uppföljning. Viss orderhantering och transportledning kommer ingå i rollen och även mottagningskontroll. Den andra delen innefattar Sales & Support, där du arbetar med säljadministration och stöttar vår säljavdelning i Norge genom att bland annat skapa offerter i systemet. Stöd för orderhantering online, svara på inkommande förfrågningar samt proaktiv dialog med våra norska kunder via mail och telefon.
De här erfarenheterna och kunskaperna önskar vi att du har
Vi ser gärna att du har erfarenhet från kundservice i exempelvis en shared service enhet eller annan kundservice. Erfarenhet från transport eller teknikbransch ses som meriterande. Du kan även ha tidigare erfarenhet av ett serviceyrke där du jobbat med kundkontakter så som försäljning eller liknande. I denna roll ställer vi krav på goda kunskaper i norska och svenska i såväl tal som skrift. Dina kunskaper inom MS Office är goda.
Du är lösningsorienterad och ansvarstagande som person, har en god känsla för serivce och ett öga för detaljer samt är noggrann i ditt arbete. I och med att rollen har både inslag av att jobba med statistik såväl som kundkontakt och sälj så är du en person som trivs med att byta mellan olika fokus och att kunna fokusera på detaljer såväl som att möta kunder på bästa sätt. Stundtals kan tempot vara lite högre i en support och därför är det bra att du trivs med sådana arbetsuppgifter. Du är en teamspelare med en positiv inställning som du gärna sprider vidare till din arbetsgrupp.
Ytterligare information
Tjänsten är ett föräldravikariat på 12 månader med möjlighet till förlängning. Placering vid vårt kundcenter i Borås.
Kontakt och ansökan
Har du har frågor kring tjänsten? Kontakta Caroline Bergqvist, tf. Team Manager Norge, på telefon 070 020 15 88 eller mail caroline.bergqvist@ncc.se.
Urval sker löpande så ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2023-02-12. Registrera din ansökan och CV nedan.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tore Arnesson, Platschef
070-6329947
Susanne Rockenstedt, Personalman
076-1012566
Susanne Rockenstedt, Personalman
013-356535
Niclas Coucher, Affärschef
070-65 80 454
Therese Svensson, Personalman, rekrytering
070-276 54 99
Per Karlsson, Affärschef
0480-47 60 16
Niclas Coucher, Affärschef
0470-355 02
Therese Svensson, Personalman
0470-355 16
Per Öberg, Gruppchef projekteringsledning
031- 771 52 69
Lennart Skog, Gruppchef inköp
031-771 51 35