OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Norsktalande Voice of Customer
Allt vi gör på Samsung drivs av vår passion - vår vision är att skapa och utveckla de bästa produkterna och tjänsterna på marknaden. I dagens snabba globala ekonomi sker en konstant förändring och innovation är avgörande för ett företags överlevnad. Liksom vi har gjort i 70 år har vi fortfarande siktet inställt på framtiden och förutser marknadens behov och krav så att vi kan styra vårt företag mot en långsiktig framgång.
Om rollen
Voice of Customer Agent är en tjänst där du jobbar med att hjälpa Samsungs kunder att få sina röster hörda! Detta genom att hantera och undersöka fall där kunder haft en negativ kundupplevelse, missnöje med en produkt/tillverkare eller på annat sätt blivit negativt påverkad i koppling till en Samsung-produkt. På plats kommer du att ingå i Customer Satisfaction-teamet som hanterar alla Samsungs aktiviteter i Norden med målet att ge en upplevelse i världsklass till deras kunder. För att vara kvalificerad till rollen talar och skriver du flytande på norska, svenska och engelska.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Registrera och hantera kundärenden via telefon och mail.
- Utvärdera orsaker och konsekvenser utifrån kundens ärende.
- Utvärdera eventuell ersättning till kunden.
- Undersöka och vidarebefordra ärenden där det uppstått felaktig information på webbplatsen.
- Informera och återkoppla till kunder gällande garanti eller övriga klagomål.
- Hjälpa kundtjänstavdelningen med att svara på frågor gällande garantier, klagomål etc
- Ringa utgående kundsamtal för att följa upp kundupplevelsen.
- Samordna och vara huvudsaklig kontaktperson för verkstäder, återförsäljare, till Samsungs juridiska avdelning samt kundsupport.
- Översätta texter för manualer, webbsidor och andra informativa meddelanden på norska och svenska.
Krav för tjänsten
- Talar och skriver obehindrat på norska, svenska och engelska
- Har en positiv och nyfiket intresse för Samsungprodukter och Samsung som varumärke
- Du är punktlig, lojal, pålitlig och har en hög arbetsmoral
- Har förmåga att bygga starka, långsiktiga kundrelationer
- Har goda datorkunskaper och erfarenhet av att jobba i Excel
Meriterande för tjänsten
- Om du tidigare jobbat i en kundtjänstroll
- Har erfarenhet av konsumenträtt
- Har erfarenhet av kundtjänsthantering som ersättningar, returer och krediter
Praktiskt information
Omfattning: Heltid. Konsultuppdrag 2 år
Placering: Kista
Start: Omgående
I den här rekryteringsprocessen samarbetar Samsung med The Wofi. Frågor gällande tjänsten är välkomna till ansvarig rekryterare på linda.g@thewofi.se.
Missa inte att visa ditt intresse för tjänsten omgående, selektering av ansökningar och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas inom kort.
Vi ser fram emot att lära känna just dig i den här rekryteringsprocessen, varmt välkommen med din ansökan!