OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister – via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
NORSTAR A/S är Nordens ledande distributör av leksaker och licensprodukter inom heminredning för barn och ungdomar. Företaget grundades 1963 som ett familjeföretag och blev 2009 en del av TOP-TOY-koncernen. NORSTAR A/S har ca 120 anställda i de nordiska länderna (varav 20 i Sverige) och distribuerar ett brett sortiment av välkända varumärken och licensprodukter. Omsättningen överstiger 100 miljoner euro. Huvudkontoret ligger i de västra delarna av Danmarks näst största stad, Århus. Den svenska organisationen omsätter ca 220 miljoner SEK. Läs mer på www.NORSTAR.eu.
Norstar söker nu en Key Account Manager för Sverige
Arbetsbeskrivning
Norstar har en tydlig struktur kring grossistmarknaden och som Key Account Manager (KAM) blir det din uppgift att ytterligare utveckla denna marknad genom att utveckla och optimera affären med dina kunder. Rollen har fokus främst på Sverige men även till viss del på övriga Norden/Skandinavien. Du blir en del av den svenska organisationen som idag består av 19 personer fördelade mellan KAM, Sales Support, Field Sales och Customer Support. Du rapporterar till Sales Director för Norden/Skandinavien.
Som KAM för Norstar ansvarar du för att övergripande driva och ansvara för en god och lönsam utveckling på dina kunder. Ansvaret omfattar att bygga starka och långsiktiga affärsrelationer med utvalda nyckelkunder, vara företagets ansikte utåt mot kund, informera om Norstars produktportfölj, nylanseringar, prisstrategier, kampanjplanering, lämna offert- och avtalsförslag samt driva försäljning. Dina kundkontakter är oftast centrala där affärsdialogen sker på hög nivå och med fokus på att identifiera värden som utvecklar dina kunders affärer snarare än att diskutera pris och produkt.
Som KAM för Norstar ansvarar vidare du för att:
•utveckla och förstärka företagets position hos befintliga och nya kunder.
•maximera marknadsandelarna genom att öka/bredda produktnärvaron hos kund.
•implementera generella marknadsplaner och varumärkesprioriteringar.
•närvara vid lokala och internationella mässor.
•bidra med erfarenheter och framgångar till KAM-teamet och den övriga organisationen.
•försäkra att affärsprocesser och företagsstrategier efterlevs.
•försäljnings- och kostnadsbudgetera för dina kunder.
Du deltar vid avdelningsmöten på Norstars kontor och delar därmed helhetsansvaret för att företaget och varumärket ständigt utvecklas med avseende på lönsamhet och anseende.
Tillträde: snarast.
Vem är du?
Du har minst 10 års arbetslivserfarenhet inom försäljning med stor vana av centralt kundansvar i en KAM-roll eller liknande. Du har drivit affärer och förhandlingar med stora detaljhandels- och varuhuskedjor och därigenom skaffat dig en gedigen erfarenhet/kunskap/förståelse för konsumenthandeln och snabbrörliga konsumtionsvaror. Du har med fördel branscherfarenhet inom hemtextilier, köksartiklar, husgeråd och/eller inredning och belysning.
Vidare har du haft en affärsdrivande roll och är duktig på att utveckla försäljning med hänsyn till omsättning och lönsamhet. Du har arbetat i en rådgivande roll där du ansvarat för både detaljer och hela affären och har förmågan att konsultera sina kunder och hitta fler öppningar till nya/bredare affärer. Ditt affärsintresse är starkt vilket är en viktig del för att kunna driva dialog och skapa engagemang kring det du representerar och säljer för Norstar.
Som person är du initiativrik, drivande och självgående med en hög energinivå. Du har god förmåga att strukturera din tid och arbetar självständigt mot överenskomna mål, samtidigt som du bidrar till dina kollegor med ditt engagemang. Du besitter affärsekonomiska kunskaper och kan driva komplexa affärsdialoger på hög nivå.
Språk: svenska och engelska flytande i tal och skrift.
B-körkort är krav för denna tjänst.
Kontaktperson
Låter det intressant är du välkommen att söka tjänsten genom registrerat och uppdaterat CV på Experis.se. Frågor kring tjänsten besvaras av Experis rekryteringskonsult Pierre Bellin på telefonnummer 040-660 63 03. Vi arbetar med löpande kandidaturval och ser därför gärna att du skickar in din ansökan snarast.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Bernt Legersjö
Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33