OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Northern Kitchen har funnits i Sverige i olika former i snart 20 år. Huvudkontoret ligger i Norrköping där dels hela ledningsstaben utgår ifrån samt själva hjärtat i verksamheten finns. Efter att ha bidragit till att bygga upp singelköksrenoveringsmetodiken tillsammans med Akelius Fastigheter under ca 10 år så har våra köksexperter byggt upp en av Sveriges bredaste kökskompetens. För vissa av våra kunder har vi byggt upp en säker leveranskedja i länder långt utanför Sverige. De största länderna innefattar USA, Frankrike, Tyskland, England och därtill alla de Nordiska och Baltiska länderna. Idag leds verksamheten med en LEAN liknande metodik med en hög dynamik mellan Kund och Leveransorganisation. I vår leveransorganisation finner vi kompetens från branscher långt mer komplex än byggbranschen, tex. från svensk tung metall och montage industri. Denna kompetens har vi säkerställt för att fortsätta vara Sveriges starkaste leveransbolag av kök, en köksleverans, köksservice och som totalentreprenör av hela köksrummet, badrummet samt garderobslösningar.
Arbetsbeskrivning
Som logistikkoordinator är man en del av operationsorganisationen där man tillsammans med projektledare och orderavdelning, primärt säkerställer köksleveranser enligt avtal till konsument- och B2B-kunder.
I tjänsten jobbar man dagligen tvärfunktionellt över hela företaget och har många interna och externa kontaktytor.
Logistikkoordinatorn har även ett delat ansvar för hantering utav serviceärenden på konsumentsidan.
Tjänsten omfattas ej av någon direkt underställd personal.
Transport- och servicekoordinering utav köksleveranser i Norden och Baltikum samt serviceärendehantering.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Säkerställa att; - såld affär levereras enligt avtal med avseende på leveranstid(er) och eventuell service från underleverantör. (Fullt ansvar)
• kunder enligt ovan får relevant information om planerade leveranser via telefonavisering. (Fullt ansvar)
• Daglig koordinering och planering med logistik- och speditionsavdelning på huvudkontoret i Tyskland. (Fullt ansvar)
• Daglig koordinering och planering med våra lagerhubbar i Sverige. (Fullt ansvar)
• Upprätta statistik för internrapportering. (Fullt ansvar)
• Fakturahantering – Kostnadskontroll mot avtal (Fullt ansvar)
• Serviceärendehantering (Delat ansvar)
• Aktivt deltagande i förbättringsarbete beträffande logistikprocesser, både internt och externt. (Delat ansvar)
• Aktivt bidra till en god arbetsmiljö genom god kommunikation och lösningsfokuserat ledarskap.
Krav
• Grundläggande kunskaper i logistikflöden.
• Grundläggande kunskaper i Microsoft Office paketet.
• Grundläggande processförståelse.
• Goda kunskaper i engelska.
• Goda ledaregenskaper.
• Mycket god kommunikationsförmåga i både tal och skrift.
Din profil
För att lyckas och trivas i rollen så tror vi att du:
• Driven, eget initiativ.
• Analysera, förbättringsarbete.
• Gillar den sociala kontakten då man har dagligen kontakt med externa kontakter som till exempel leverantörer, företag och privatpersoner.
• God administrativ kunskap.
• Gillar att arbeta efter deadline samt efter ett strukturerat arbetessätt.
Ansökan
Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Christian Hagenbach på christian.hagenbach@pemapeople.se
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan. Bifoga CV och personligt brev samt så vill vi att du i din profil som skapas lägger till ett foto.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sophie
0115001022
Niclas Gustafsson
011-130084
Magnus Andersson
130079
Britt-Marie Landström
Evelina Nilsson
Katarina Guzik
Kristina Peltola
Britt-Marie Landström
Katarina Guzik
Regionchef Hans Hansen
0115001041