OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Northern är ett svenskt världsledande mjukvaruföretag inom Storage Management med tusentals kunder i över 50 länder.Vi utvecklar en programvara som hjälper företag och organisationer att kontrollera och hantera den allt snabbare växande mängden data som lagras.Våra lösningar tar vi fram i nära samarbete med världens ledande hårdvarutillverkare, tex EMC, NetApp, mfl.Lösningar som skall klara enorma prestandakrav och högt ställda krav på tillgänglighet och säkerhet. Vi är ett relativt litet och snabbfotat företag med all utveckling i Sverige, men med egna försäljningskontor i bl a USA, Frankrike, England.Vår plan är att bli störst på det vi gör och samtidigt behålla vår plats som den allra bästa och mest innovativa lösningen på marknaden. Northern ingår i börsnoterade Into.I.För mer information se www.northern.net. För att kunna möta vår fortsatta expansion behöver vi nu förstärka organisationen med en Supportspecialist till vårt huvudkontor i Stockholm.Om du har en passion för IT och problemlösning samt en gedigen teknisk kompetens kan du vara den vi söker.Beskrivning av tjänsten Som Supportspecialist på Northern kommer du att ha en central roll i våra kontakter med kunder/återförsäljare med avseende på tyngre supportärenden inom Northern Storage Suite.Produkten i sig ställer höga krav på flexibilitet, pålitlighet och skalbarhet för att kunna stödja stora nätverk och stora datamängder.Arbetet som supportspecialist sker i nära samarbete med utvecklingsavdelningen. I tjänsten ingår följande ansvarsområden: - 3rd level support för Northern Storage Suite via e-mail, telefon, remote session - Utgöra gränssnitt mellan kunder/återförsäljare och utvecklingsavdelningen i Stockholm - Ta fram och underhålla teknisk produktdokumentation - Utveckla och underhålla vår tekniska kunskapsdatabas Vi erbjuder dig ett varierat och spännande arbete i en internationell miljö.Du kommer att vara baserad på vårt huvudkontor i Vasastan men det kommer även att finnas möjligheter att arbeta mot våra andra kontor samt våra kunder runt om i världen.Vi arbetar i en avslappnad och kreativ arbetsmiljö där egna initiativ och ideer värderas högt.Din bakgrund Vi söker dig som har: - mycket goda kunskaper inom Microsoft-området (Windows Server, AD mm) - några års erfarenhet av mjukvarusupport och helpdesk - goda kunskaper i engelska Vi ser det som meriterande om du har: - certifiering inom Microsoft, NetApp eller EMC - erfarenhet inom Storage Management - erfarenhet av programmering eller test - erfarenhet av SalesForce CRM-system Ansökan I denna rekrytering samarbetar Northern med Elan.Du söker tjänsten genom att registrera ditt CV på www.elanit.se samt koppla mot tjänsten.Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande, dock senast den 14 maj.Elan är marknadsplatsen för IT-kompetens - ett av världens ledande konsult- och rekryteringsföretag inom IT.Med tempo och precision erbjuder vi hög kvalitet, flexibilitet och kostnadseffektivitet till våra kunders kompetensförsörjning.Elan finns på 59 orter i 17 länder med över 10 000 konsulter.Vi genomför 3 000 rekryteringar världen över varje år.I Sverige finns vi i Stockholm, Göteborg, Malmö, Växjö, Linköping, Skövde och Sundsvall med totalt 900 medarbetare.Läs mer på www.elanit.se