Northern söker Supportspecialist (rekryt.träff)

Arbetsbeskrivning

Northern söker Supportspecialist - Northern!

Välkommen att söka tjänsten vid vår rekryteringsträff!
NÄR: Tisdagen den 20:e januari kl 13.30-14.30 (drop-in)
VAR: Arbetsförmedlingen Expo, Sveavägen 24-26, Stockholm (T-bana: Hötorget).

Tag med dig flera exemplar av dina ansökningshandlingar och förbered dig på en kortare jobbintervju med arbetsgivaren. Beroende på hur många som kommer för att söka jobbet får du vara beredd på att vänta kortare eller längre tid på din intervju.

Northern är ett svenskt världsledande mjukvaruföretag inom Storage Management med tusentals kunder i över 50 länder. Vi utvecklar en programvara som hjälper företag och organisationer att kontrollera och hantera den allt snabbare växande mängden data som lagras. Våra lösningar tar vi fram i nära samarbete med världens ledande hårdvarutillverkare, tex EMC, NetApp, mfl. Lösningar som skall klara enorma prestandakrav och högt ställda krav på tillgänglighet och säkerhet. Vi är ett relativt litet och snabbfotat företag med all utveckling i Sverige, men med egna försäljningskontor i USA, Frankrike, Tyskland, England. Vår plan är att bli störst på det vi gör och samtidigt behålla vår plats som den allra bästa och mest innovativa lösningen på marknaden. Northern ingår i börsnoterade Into.I. För mer information www.northern.net

För att kunna möta vår fortsatta expansion behöver vi nu förstärka organisationen med en Supportspecialist till vårt huvudkontor i Stockholm. Om du har en passion för IT och problemlösning samt en gedigen teknisk kompetens kan du vara den vi söker.

Beskrivning av tjänsten
Som Supportspecialist på Northern kommer du att ha en central roll i våra kontakter med kunder/återförsäljare med avseende på tyngre supportärenden inom Northern Storage Suite. Produkten i sig ställer höga krav på flexibilitet, pålitlighet och skalbarhet för att kunna stödja stora nätverk och stora datamängder. Arbetet som supportspecialist sker i nära samarbete med utvecklingsavdelningen.

I tjänsten ingår följande ansvarsområden:

- 3rd level support för Northern Storage Suite via e-mail, telefon, remote session
- Utgöra gränssnitt mellan kunder/återförsäljare och utvecklingsavdelningen i Stockholm
- Genomföra installationer på plats hos kunder i Stockholm eller utomlands
- Göra tekniska produktdemonstrationer via webbkonferenser
- Ta fram och underhålla teknisk produktdokumentation
- Utveckla och underhålla vår tekniska kunskapsdatabas

Vi erbjuder dig ett varierat och spännande arbete i en internationell miljö. Du kommer att vara baserad på vårt huvudkontor i Vasastan men det kommer även att finnas möjligheter att arbeta mot våra andra kontor samt våra kunder runt om i världen. Vi arbetar i en avslappnad och kreativ arbetsmiljö där egna initiativ och idéer värderas högt.

Din bakgrund

Vi söker dig som har:

- mycket goda kunskaper inom Microsoft-området (Windows Server, AD mm)
- några års erfarenhet av mjukvarusupport och helpdesk
- goda kunskaper i engelska

Vi ser det som meriterande om du har:

- certifiering inom Microsoft, NetApp eller EMC
- erfarenhet inom Storage Management
- erfarenhet av programmering eller test
- erfarenhet av SalesForce CRM-system

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Northern med rekryteringsföretaget Elan.

Elan är marknadsplatsen för IT-kompetens - ett av världens ledande konsult- & bemanningsföretag inom IT. Läs mer om oss på www.elanit.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Elan IT
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 12 januari 2009
  • Ansök senast: 20 januari 2009

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

IT-tekniker till Unikom med placering i Hörby

IT-tekniker till Unikom med placering i Hörby

22 november 2024