OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
NSG’s svenska serviceteam i Stockholm söker nya kollegor! Om du vill vara en del av ett starkt team där din insats och kunskap värdesätts så tveka inte att kontakta oss.
Din personliga utveckling och trivsel utgör tillsammans med en attraktiv lön grundförutsättningen för att vi kan skapa fler goda kundupplevelser.
Med kunden i centrum och kvalitativ service har Nordic Service Group blivit en mycket attraktiv och efterfrågad samarbetspartner när det gäller service av laboratorium och medicinsk utrustning. NSG är Nordens största aktör inom området vilket gör att de kan lösa flertalet uppgifter med varierande komplexitet för deras kunder. Som ett resultat av detta, har du som deras nya kollega stor möjlighet till utveckling samt specialisering.
NSG är enormt stolta över den kvalitets- och servicenivå som deras team har byggt upp och den efterfrågan som de upplever från allt fler kunder runt om i Norden. Därför vill de nu välkomna nya kollegor till deras team för att tillsammans kunna hjälpa ännu fler kunder.
Vem är du?
Som team och företag vet NSG att deras olika kompetenser och personligheter gör dem starkare. De ser möjligheter för utveckling i de olika erfarenheter som nya kollegor tar med sig. Därför önskar de sig inte bara en ny kollega utan hoppas även att du kan bidra till att Nordic Service Group blir ännu attraktivare för existerande och nya kunder.
Har du några av följande egenskaper så är det kanske just dig Nordic Service Group letar efter:
Empatisk och möter andra människor på rätt nivå
Ansvarstagande och självgående
Tillmötesgående och nyfiken på nya saker och arbetsuppgifter
Optimistisk och lösningsorienterad
Flexibel och villig att resa runt i Sverige
Kompetenser
Erfarenhet som servicetekniker inom elektronik och mekaniska delar
Relevant el-teknisk utbildning / bakgrund
Intresse och kunskap inom fysiologi och anatomi
Kunskap inom mätmetoder och felsökning
Goda IT kunskaper och förstår hardware samt software
Goda kunskaper i engelska, både muntligt och skriftligt
Kraven för NSG förändras ständigt och för att kunna möta det kunderna efterfrågar har de stort fokus på att utveckla och anpassa sig.
Det viktigaste för NSG är att du har rätt utbildning och bakgrund så att du genom praktisk träning och utbildning kan bygga vidare på dina kompetenser.
Nordic Service Group erbjuder
Ett spännande och utvecklande jobb där den ena dagen sällan är den andra lik. Din arbetsdag börjar oftast i hemmet och du kommer främst att åka på serviceuppdrag i och omkring Stockholm. Då de även har kunder i andra delar av Sverige samt Danmark, Norge och Finland kommer det finnas möjlighet för reseaktivitet.
NSG erbjuder utvecklingsmöjligheter som matchar dina intressen och kompetenser.
Goda relationer bland kollegor är viktigt för att alla medarbetare ska förbli starka som grupp, därför ser NSG till att alla medarbetare träffas med jämna mellanrum för att dela med sig av erfarenheter och spendera tid tillsammans.
NSG erbjuder en attraktiv lön som matchar dina kompetenser och kvalifikationer.
OM NORDIC SERVICE GROUP
Nordic Service Group har som mål att vara det starkaste varumärket på marknaden och den partner som såväl privata och offentliga organisationer som sjukhus och laboratorier helst samarbetar med.
Våra kunder får uppleva fördelarna med att anlita marknadens mest kraftfulla serviceorganisation, med tekniker som besitter en hög grad av yrkesexpertis. Vi stärker hela tiden vårt varumärke och vårt anseende genom vår lust till ny kunskap och genom att dela med oss av vårt yrkeskunnande till andra i branschen.
Vår styrka och vårt anseende bygger på att vi gör våra kunder ännu mer effektiva. Med hjälp av vår yrkesskicklighet och kunskap kan vi ställa snabba och korrekta diagnoser över telefon eller direkt på plats. Vi finns alltid i närheten, eftersom vi har fler än tio serviceställen jämnt spridda över de fyra stora nordiska länderna.