OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är service, kvalitet och kommunikation viktigt för dig?NSP söker en Ekonomiassistent till leverantörsreskontra Nordic Service Partners (NSP) är ett gediget och effektivt företag vars verksamhet består av att förvärva och utveckla varumärken och koncept inom QSR, Quick Service Restaurants och annan serviceverksamhet.Idag äger och driver NSP genom dotterbolag cirka 50 % av Burger King restaurangerna i Sverige, de flesta Burger King restaurangerna i Danmark samt ett flertal Food Courts i köpcentrum.Företaget har även förvärvat franchisekedjan Svenska Taco Bar, där man ser en stor utvecklingspotential.NSP är ett ungt och trevligt företag som jobbar för att alla medarbetare ska trivas och tycka att det är positivt och roligt att gå till arbetet.Detta är en chans för Dig som vill komma in på ett expansivt företag där du får ett eget ansvarsområde. Arbetsbeskrivning: Din roll som ekonomiassistent är bred med ett spännande ansvar.Ditt fokusområde kommer att ligga på leverantörsreskontran.Det innebär att du sköter samt ansvarar för hela fakturaflödet med allt vad det innebär.Du kommer att sköta den dagliga hanteringen med allt i från att lägga upp fakturaflöden och besvara fakturafrågor till att ta fram betalförslag och löpande bokföra dem.Utöver ditt ansvarsområde kommer du även att jobba tillsammans med andra på ekonomiavdelningen och vara delaktig vid varje månadsbokslut.Arbetets omfattning: Du kommer att arbeta under kontorstider med möjlighet till flextid.Tjänsten är på heltid och Du blir direktrekryterad till NSP.Utvecklingsmöjligheter: Bolaget expanderar och växer.Då du ansvarar för leverantörsreskontran finns det alla möjligheter att utveckla och förbättra den funktionen.Du kommer även att jobba på en arbetsplats där det finns alla möjligheter att bredda dina kunskaper inom ekonomi.Kompetenskrav: Du har en mycket god förståelse för leverantörsreskontran och har därmed jobbat som ekonomiassistent eller liknande tidigare.Du vet vad löpande transaktioner innebär och förstår hela förloppet fram till avstämning.Det av stor vikt att du har en kommunikativ förmåga och en god socialkompetens, då Du kommer att ha daglig kontakt med leverantörer.Om du har erfarenhet av fakturahanteringssystemet Baltzar är det meriterande, men inte ett krav. Personliga egenskaper: Du har stor ansvarskänsla och jobbar alltid med ambitionen att nå ett resultat på det bästa möjliga sätt.Du vågar ta beslut och testa Dig fram.Med tanke på det stora antalet transaktioner som hanteras är det ytterst nödvändigt att Du är noggrann.Du tycker om siffror!Som person är Du serviceminded och tycker om att hjälpa andra.Vidare är Du en problemlösare som med hjälp av Din kreativa förmåga ser till att hitta alternativa vägar.Du bidrar med driv och intresse, NSP erbjuder verktyg och häftiga möjligheter i din roll som ekonomiassistent.Intresserad?Skicka Din ansökan snarast då urval sker löpande.Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.