OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nstart är ett av Sveriges större och mest spännande fintechföretag. Vi erbjuder hållbara refinansieringslösningar för konsumenter, som hjälper dem i riktning mot skuldfrihet. Vi använder ny teknik för att utmana traditionella lånemodeller och generera djupare insikter än vad traditionella banker och långivare kan. Vi växer och expanderar internationellt.
Nu söker vi en talang inom kundtjänst och pre-collection till vårt customer success-team i centrala Stockholm. Tjänsten är deltid enligt bokning (ca 25%), varierande mellan dag-, kväll och helgarbete.
Vi söker dig som har en naturlig talang att hjälpa människor och är en mycket god kommunikatör. Du är stjärna på ditt jobb – eller har förmågan och talangen att bli en.
Om rollen
I rollen arbetar du med våra befintliga kunder som av olika anledningar har hamnat efter med sina betalningar och där huvuduppdraget är att hitta en hållbar lösning tillsammans med kunden. Vidare kommer du att hjälpa till på vår kundtjänst där huvuduppdraget är att vårda våra kundrelationer genom att hjälpa våra kunder med deras frågor och utmaningar.
Du är lösningsorienterad, självgående och har ett stort intresse för andra människor. Du har inga problem med att lyfta telefonluren för att lösa uppkomna problem.
Du är en del av ett team där högt tempo, god kommunikation och laganda är en nyckel.
Du uttrycker dig obehindrat i tal och skrift på svenska och ibland på engelska när det krävs. Om du även kan norska är det mycket meriterande.
Du är självgående, ansvarsfull och har glimten i ögat. Vidare har du god social förmåga och lyssnar på människorna bakom siffrorna. Du ger dem respekten och den tid som krävs för att ge deras liv och ekonomi en nystart.
Du kommer till ett växande fintechföretag med fantastiska möjligheter. Vi sitter centralt i Stockholm och arbetar tillsammans och har kul ihop, som kollegor och vänner.
Ansvarsområden
Stort fokus på att hantera dagliga inkommande och utgående samtal med kunder
Maila och chatta med bolagets befintliga kunder
Bedöma och hantera betalningsplaner för kunder
Arbeta med feedback från kunder och säkerställa hög kundnöjdhet
Erfarenhet & Personlighet
Tidigare erfarenhet från liknande roller
Kunskap inom finansiella tjänster är meriterande
Målinriktad och samarbetsorienterad
Intresse av att arbeta i en föränderlig, dynamisk och nytänkande miljö
Naturbegåvning när det handlar om att kommunicera med människor
Stark egen drivkraft
Språkkunskaper: Svenska och engelska krav. Norska meriterande
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Deltid (ca 25% efter överenskommelse med företaget)
Placering: Centrala Stockholm
Urval och intervjuer sker löpande. När du skickar in ansökan ger du samtidigt ditt medgivande till att vi får spara dina personuppgifter.
Ansökan sker på Teamtailor.
www.nstart.com