OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
NTI-skolan är ett av Sveriges ledande utbildningsföretag, specialister på lärarledd vuxenutbildning på distans. Vi har bedrivit distansundervisning i över 50 år och drygt 35 000 elever väljer varje år att studera på distans hos oss. Genom en digitaliserad skola vill vi göra individanpassad utbildning tillgänglig för alla, oberoende av tid, rum och livssituation. Med kvalitet, kompetens och personlig kontakt vill vi hjälpa människor till nästa steg i livet.
NTI-skolan är del av AcadeMediakoncernen som är norra Europas största privata utbildningsanordnare. Drygt 76 000 elever och föräldrar har valt Academedias förskolor, grundskolor och gymnasieskolor. Ytterligare 100 000 vuxna går på någon av Academedias vuxenutbildningar under ett år. AcadeMedia finns över hela Sverige och har även förskolor i Norge och Tyskland. Totalt har AcadeMedia över 600 enheter och cirka 17 000 medarbetare.
Vår marknadsansvarig går på föräldraledighet och kommer vara borta i cirka 11 månader från september/oktober 2021 och vi söker nu en vikarie som kan ta vid och förverkliga vårt erbjudande ”Det självklara valet för allas livslånga lärande” mot våra elever och medarbetare. Genom att vara en av de ledande aktörerna inom distansundervisning i Sverige är vi med och påverkar framtidens samhälle genom att ge människor en möjlighet till nästa steg i livet.
Rollen
Som marknadsansvarig har du ansvar för att taktiskt och operativt bygga och utveckla varumärkes- och marknadsarbetet för NTI-skolan. Arbetet på NTI-skolans marknadsavdelning är idag i stort sett helt digitaliserat och ditt uppdrag blir att utveckla arbetet ytterligare och förfina metoderna, för att skapa intresse och öka antalet elever i vår verksamhet.
Marknadsansvarig arbetar både operativt och strategiskt med framtagande, utveckling, implementering och uppföljning av strategier och planer och har budgetansvar. Utöver det övergripande marknadsansvaret för NTI-skolan agerar du beställare gentemot koncernens digitala marknadsteam och arbetar även själv med andra typer av marknadsaktiviteter som elev- och kundevenemang, samt arbetsleder en Content Manager.
Du rapporterar till verksamhetschefen för NTI-skolan och ingår i ledningsgruppen. Du arbetar även nära segmentets digitala marknadsteam och segmentets kommunikationsavdelning.
Ansvarsområden
Marknadsavdelningens huvudsakliga arbetsuppgifter är att rekrytera elever, bygga och förvalta NTI-skolans varumärke samt intern- och extern kommunikation.
Marknadsansvarigs arbetsuppgifter
• Upprätta, implementera och följa upp marknadsplan och budget.
• Utveckla strategier, policys och planer för marknad/kommunikation, digital marknadsföring och webbutveckling samt underhåll av alla marknadsföringskanaler - sociala medier, e-mail marketing, marketing automation.
• Analysera och optimera elevresan för att hitta sätt att förbättra elevernas förutsättningar att nå sina målsättningar.
• Operativt arbete med att rekrytera elever till NTI-skolan genom att genomföra och följa upp kampanjer och marknadsaktiviteter
• Agera stöd till verksamheten i marknads- och kommunikationsfrågor
• I nära samarbete med kundansvarig ta fram och följa upp kommunikation riktad till NTI-skolans samarbetskommuner
• Ansvara för varumärkesplattform och grafisk profil samt löpande utveckla och stärka NTI-skolans varumärke
• Arbetsledning och projektledning
• Utvärdera, analysera och förbättra resultat inom B2C
• PR och omvärldsbevakning
• Produktion av marknadsmaterial
• Delta som NTI-skolans representant i Vuxenutbildningssegmentets centrala marknadsmöten och agera kontaktyta och beställare mot segmentets digitala marknadsteam i marknadsrelaterade frågor.
Om dig
Du brinner för att förstå och bidra till verksamheten genom marknadsföring. Du är drivande och kan växla mellan strategiska planer till konkreta operativa aktiviteter. Du är lösningsorienterad, tänker nytt och kommer med egna initiativ för att bidra till utveckling av verksamheten.
Du tycker om att samarbeta och kan förstå och bidra i olika grupper och forum. Du vet hur man når ut till sina målgrupper och hur man fyller ett varumärke och aktiverar det gentemot relevanta målgrupper. Du är skicklig på de olika dimensionerna av marknadsföring och har stor kompetens inom digital marknadsföring.
Sist men inte minst har du koll på omvärlden och är genuint intresserad av samhälls- och utbildningsfrågor.
Kvalifikationer
Du har en akademisk utbildning inom kommunikation/marknadsföring. Du har också minst fem års erfarenhet av att leda digitalt marknadsföringsarbete på ett företag eller organisation och har erfarenhet av delta i ledningsgruppsarbete. Du har erfarenhet av att bygga varumärken och att skapa och utveckla marknadsstrategier, du har vana av att jobba med datadriven marknadsföring, inklusive datainsamling samt kontinuerlig analys och optimering.
Mer specifikt har du erfarenhet av SEO, SEM, analys i Google Analytics, erfarenhet av att arbeta med Marketing Automation, produktion av annonser, Adobe Creative Cloud, CMS (gärna WordPress) och är van vid att agera beställare gentemot externa byråer och aktörer.
Du gillar att växla mellan att jobba operativt nära verksamheten, och att tänka strategiskt och långsiktigt. Du kan driva ditt ansvarsområde med strategi, mål och planer och är van vid att driva projekt. Du har även erfarenhet av budgetansvar och uppföljning.
Meriterande är om du har jobbat digitalt med B2C-frågor i utbildningsbranschen eller närliggande bransch. Som person är du driven och kreativ och kan sälja in dina idéer internt. Du gillar att bidra till helheten och har en hög servicegrad. Du är flexibel och kan arbeta med flera olika frågor samtidigt.
Vi erbjuder kanske ett utav Sveriges viktigaste och roligaste jobb.
Tycker du att det låter intressant? Vi vill gärna komma i kontakt med dig!
Tjänsten är på heltid med placering på NTI-skolans kontor på Södermalm i Stockholm. Tillträde 1 september eller enligt överenskommelse.
Senast den 31:e maj 2021 vill vi ha ditt CV och personliga brev. Ansök via länken nedan.
Vi kommer att arbeta med urval och intervjuer löpande så skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt. Tjänsterna är ett vikariat på cirka 11 månader.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen kontakta verksamhetschefen för NTI-skolan Peter Wilcke peter.wilcke@nti.se eller marknadsansvarig Emilila Stånggren emilia.stanggren@nti.se