OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu är vi på jakt efter vår receptionschef som vill vara med att utveckla hotell Vänerport med energi, passion och inspiration.
Vi söker dig som gillar högt tempo och att ha många bollar i luften. Som ansvarig för receptionen gäller det att du är organiserad och reflekterande kring vad som kan förbättras och utvecklas. Vi strävar alltid framåt och älskar att skapa nya rutiner och strukturer i verksamheten som skapar en bättre upplevelse för våra gäster och hjälper vår personal att prestera ännu bättre. Vi vill ha en hög standard på hotellet, så du skall alltid sträva efter att ge gästen den allra bästa upplevelsen möjligt.
En stor del av arbetet handlar om god och effektiv kommunikation både gentemot ditt arbetslag i receptionen och med gäster som vi välkomnar och samarbetar med. Det är viktigt att du har ett genuint intresse för gott värdskap och liksom vi tycker att gästernas upplevelse av hotellet och Mariestad ska vara helt fenomenalt. Du ska tycka om att hjälpa människor, gäster likväl som personal. Som person ska du ha ett naturligt ledarskap, kunna ta snabba beslut och älska utmaningar.
Vi är ett glatt och optimistisk gäng, och tycker att framtiden i Mariestad och Vänerport är spännande, utmanande och fantastisk – så en ”can do” anda skall genomsyra ditt arbete.
Arbetsuppgifter inkluderar:
- I första hand är hjärtat i receptionen och hotellet bokningar, och dessa är ditt ansvar: du skall kontroller de bokningar som kommer in och löpande se över veckans bokningar för att ha översikt vad som pågår under veckan.
- Du har extra ansvar för gruppbokningar, konferensbokningar samt förfrågningar kring mer komplicerade bokningar. Här skall du snabbt och effektivt ge svar till gäst kring deras frågor och förfrågningar. Du hanterar de avtal vi har med gäster och ser till att relationen med gäster är positiv och konstruktiv och sker genom ett bra samarbete.
- Du har ansvar för att planera framåt årsvis, säsongsvis, månadsvis och veckovis så vi har god kontroll och plan för kommande period.
- Som receptionschef krävs även att du är bekväm med datorer och gillar att sätta dig in i system och vara personen man kan vända sig till när man har frågor.
- Som receptionschef har du även ansvar för personal i receptionen, mentorering, coachning, stöd och utveckling. Du skall efter individens förutsättningar, kompetens och behov hjälpa dem trivas på jobbet och ha en kontinuerlig vidareutveckling i sin yrkesroll.
- Personalansvar inkluderar även schemaläggning och medarbetarsamtal med personal, där du för stöd i arbetet av vår administratör.
Många av dessa arbetsuppgifter sker i samråd med platschef, och du kommer själv ha utrymme att utveckla din arbetsroll.
Arbetet är förlagt på både dag och kvällstid, vardagar samt helger. Du skall vara flytande i engelska både muntligt och skriftligt med till en god nivå, för att kunna kommunicera väl med både personal och våra internationella gäster.