OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ansök idag. Kollegor imorgon.
Beskrivning
Socialförvaltningen söker en engagerad och strukturerad planerare och administratör för vår hemtjänst.
I denna roll kommer du att ansvara för att planera och koordinera hemtjänstinsatser för våra brukare, säkerställa att resurser används effektivt och att våra brukare får den bästa möjliga omsorgen.
Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att göra en verklig skillnad i människors liv (och såklart en plats i ett härligt gäng med erfarna kollegor).
Tjänsten är ett vikariat med chans till förlängning. Arbetstiden är förlagd under dagtid med start kl. 06:30.
Arbetsuppgifter
Som planerare och administratör inom hemtjänsten har du en central och mångfacetterad roll. Här är några av de huvudsakliga arbetsuppgifterna:
Planering och koordinering:
- Skapa och underhålla planeringsscheman för hemtjänstpersonalen.
- Koordinera den dagliga driften och säkerställa att brukarnas behov möts effektivt.
Administrativa uppgifter:
- Hantera bemanningsplanering och korttidsplanering vid sjukfrånvaro eller andra frånvarotillfällen.
- Använda digitala planerings- och uppföljningssystem för att optimera verksamheten.
Kommunikation och samarbete:
- Samarbete med interna och externa aktörer för att säkerställa en smidig verksamhet.
- Vara kontaktpunkt för både personal och brukare och hantera deras frågor och behov.
Uppföljning och rapportering:
- Följa upp verksamheten och ta fram rapporter på uppdrag av närmaste chef.
Kvalitetssäkring:
- Säkerställa att planeringen uppfyller kvalitetskrav och individens behov.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
- Erfarenhet av arbete inom hemtjänsten eller liknande arbete som arbetsgivaren bedömer relevant för vikariatet.
- Erfarenhet av administrativt arbete.
- Förmåga att uttrycka dig korrekt i det svenska språket, både i tal och skrift.
- Goda datakunskaper och erfarenhet av att arbeta med många olika verksamhetssystem.
- Kunskap att tolka biståndsbeslut utifrån lagar, föreskrifter och riktlinjer.
- Kunskap inom personalområdet gällande arbetstidsregler och schemaläggning.
- Kunskap kring ekonomi relevant för arbetet som planerare och administratör.
Gymnasieutbildning med inriktning ekonomi/administration eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget är ett stort plus.
Erfarenhet av verksamhetssystemen Lifecare och Schema och bemanning är meriterande.
Övrigt
Körkort B är ett krav för anställning då vi ibland tjänstgör från andra kontor än där vi är stationerade.
Förmågor och färdigheter
Rollen kräver att du är strukturerad, har god kommunikations- och samarbetsförmåga och kan ta eget ansvar för arbetet.
Eftersom arbetet som planerare och administratör är varierande krävs det att du är flexibel och har lätt för att lära dig nya saker.
Du kommer att ha daglig kontakt med interna och externa kontakter vilket förutsätter att du är serviceinriktad och lösningsfokuserad.
Socialförvaltningen
Med sina drygt 700 medarbetare bedriver socialförvaltningen en bred verksamhet för att se till att våra invånare får det stöd och den hjälp som de har rätt till. Förvaltningen verkar under socialnämnden och ansvarar för vård och omsorg om äldre och personer med fysisk och psykisk funktionsnedsättning samt stöd, rådgivning och övriga insatser till barn, ungdomar och vuxna. Socialförvaltningens arbete är reglerat av lagar och förordningar, då framför allt Socialtjänstlagen (SoL), Hälso- och sjukvårdslagen (HSL) samt Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).
Mora kommun
Mora kommun är alla vi som jobbar här. För oss är det naturligt att ha medborgaren/kunden i fokus, vara serviceinriktade och bemöta alla med respekt. Vi tar gemensamt ansvar för verksamheten, vår egen och andras arbetssituation. När vi möter utmaningar och nya förutsättningar gör vi det med ett positivt förhållningssätt och tar tillsammans initiativ till utveckling. Var med oss när vi växer som människor och kommun. Idag och imorgon. Läs mer om oss här: https://morakommun.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss/mora-kommun-som-arbetsgivare.html
För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttarservice, se vidare http://www.rekryteringslots.se/
Om du är eller tidigare har varit anställd i Mora kommun kommer vi att ta interna referenser från din nuvarande eller tidigare chef, om du blir aktuell för anställning.
Vi värnar om din integritet, läs mer om vår behandling av personuppgifter här: https://morakommun.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/behandling-av-personuppgifter-gdpr.html.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
IS/IT-chef Matthias Grahn
0250-260 02