OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Du kommer i rollen som agent Contact Center ge service till våra kunder och resenärer via flertal olika kanaler, bland annat telefon, mejl, intercom, chatt och sociala medier från någon av Swedavias tio flygplatser. Vidare övervakar vi och felsöker för att säkerställa driften av våra parkeringssystem. Utbildning får du av oss.
Just nu behöver vi medarbetare som kommer arbeta i följande roller med olika öppettider;
Contact Center Customer /Centralaviseringen Öppettider 05:30-22:00 Alla dagar
– Du arbetar med att bemöta våra kunder/resenärers frågor i telefon, mejl, chatt, sociala medier och kundsynpunkter. Du svarar på alla inkommande samtal till Swedavia växel. Du kommer även arbeta på Centralaviseringen som i första hand genomför utrop så som finaler, personliga utrop med mera.
Parkeringen Öppet dygnet runt, alla dagar (treskift)
Som agent inom parkeringen jobbar du dygnet runt för att finnas tillgänglig för våra kunder. Du arbetar med att bemöta våra kunders frågor i telefon, intercom, mail och chatt. Du kommer även jobba med felsökning och felanmälningar av våra olika system samt övervakning på våra parkeringar.
Du är bekväm med en telefonintensiv kundservicemiljö och kan på ett lugnt, konsekvent och flexibelt sätt bemöta stressade människor. Du har en analytisk förmåga och ett utvecklat ordningssinne. Du är kommunikativ och har en kreativ förmåga som innebär att du kan hantera olika slags situationer och relationer med kunder, resenärer och kollegor. Förmågan att se kundens världsbild och perspektiv är viktig för oss, likaså att du har ett lösningsfokuserat förhållningssätt, har en viss teknisk kompetens det vill säga. förstår hur saker hänger ihop med olika system.
Flygplatsen är öppen årets alla dagar, i din tjänst Airport Officer jobbar du mot verksamhetens behov vilket innebär oregelbundna arbetstider samt varierande längd på arbetspassen.
Din profil
Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Vi vill att du är lyhörd för verksamhetens behov, har en mycket god samarbetsförmåga och hanterar oförutsedda händelser på ett flexibelt och konstruktivt sätt. Arbetet sker ofta i ett högt tempo och integreringen mellan funktioner gör att du bör uppskatta variation och ”snabba ryck” för att trivas hos oss. Du behöver kunna ta dig till flygplatsen dygnets alla timmar.
För att lyckas i rollen behöver du ha en blick för prioriteringar och snabbt se vad som är mest akut och vad som kan vänta. Du har Gymnasial utbildning och goda kunskaper i såväl svenska som engelska då detta behövs.
Att arbeta på Swedavia
Vi är alltid vakna, dygnet runt årets alla dagar. Det är här resan börjar. Swedavia vill göra mötet mellan människor enkelt och vi vill göra stora avstånd små. Vi bidrar till den tillgänglighet som Sverige behöver för att underlätta resande, affärer och möten. Via våra flygplatser kommer Sverige ut i världen och världen till Sverige. Vi vill att människor ska flyga med gott samvete och därför tar vi sikte på att vara världsledande i hållbarhet och på att driva klimatsmarta flygplatser.
På vår hemsida: swedavia.se/om-swedavia/lediga-jobb/kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss
Att arbeta på Swedavia
Arlanda fyller en viktig funktion för Sverige och för det lokala samhället. Hos oss bidrar du till resande, affärer och möten mellan människor. Som medarbetare på flygplatsen finns goda möjligheter till utveckling, inte minst då vi har en dynamisk intern arbetsmarknad. Flygplatsen präglas av teamarbete, gemenskap och sammanhållning.
På Swedavias flygplatser möter vi hela världen. Det är en unik arbetsplats med flygpuls och atmosfär. Vi ser att olikheter och mångfald berikar, och ser det som en förutsättning för vår framtida utveckling som hållbart företag. För att kunna göra så objektiva bedömningar som möjligt kan vi använda oss av tester i våra rekryteringar. På www.swedavia.se/jobb kan du läsa mer om hur det är att jobba hos oss.
Anställning och kontakt
Anställningsform: Tidsbegränsad, Tillsvidare, Sommarvikariat (Löpande rekrytering).
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Stockholm, Arlanda
Kontaktperson Chef Linda Nordberg 010- 109 68 18
Kontaktperson koordinator Contact Center Parking Michelle Gabre 010-1096817
Kontaktperson Koordinator Contact Center Customer Julie Ann Åkerblad Mayor 010-1090246
För att kunna göra så objektiva bedömningar som möjligt använder vi arbetspsykologiska tester i våra rekryteringar. Säkerhet har hög prioritet för oss på Swedavia. Vi genomför därför även en säkerhetsprövning innan beslut om anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär hittar du på: https://www.sakerhetspolisen.se/sakerhetsskydd/personalsakerhet.html.
I den här rekryteringen har Swedavia redan gjort våra val av annonskanaler och samarbetspartners. Vi undanber oss därför all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.
Välkommen med din ansökan senast 25 maj 2022
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Magnusson
08-736 28 47
Carina Wrennmark
010-1093226.
Malin Magnusson
+46767806864
Jenny Laurell
0738 67 77 78
Anna Bovaller
0708-19 22 21
Susanne Strand
010-109 11 18
Caroline Gustafsson
070-991 12 56
Marcus Björk
010-109 13 69
Anna-Stina Eriksson
Viveka Brynbo
010-1090074