OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är vad vi heter, hem för var sjätte Uppsalabo. Vi äger, förvaltar och bygger bostäder för stora, små, dagdrömmare, tv-tittare, fågelskådare, gamers och hemmaodlare. Vill du vara med och jobba för ett levande och hållbart Uppsala där alla kan leva och trivas?
Vad innebär det att vara skadesamordnare på Uppsalahem?
Som skadesamordnare ansvarar du för att begränsa och återställa uppkomna skador i våra fastigheter. Det kan vara inne i våra hyresgästers hem eller i övriga delar av fastigheten. Vid upptäckt eller befarad skada besiktar, utreder och dokumenterar du skadans omfattning och orsak. Du driver hela skadeärendet från start till mål.
Du samarbetar med våra hyresgäster och olika specialistkompetenser inom vår egen organisation men framförallt har du externa kontakter med våra underentreprenörer och försäkringsbolag.
Ditt fokus varierar mellan genomförande av skadebesiktningar i våra fastigheter och administrativ samordning av skadeärenden. Du projektleder och utreder händelser och föreslår insatser för återställandet av lägenheter och lokaler eller andra byggdelar. Skadedokumentationen registrerar du i Xpand Workspace.
Vem letar vi efter?
Vi letar efter dig med en gymnasial utbildning, gärna med inriktning mot snickeri, el eller VVS. Du har flera års erfarenhet inom bygg- och fastighetsteknikbranschen och det är meriterande om du har varit arbetsledare inom området. Du har goda kunskaper i byggfysik, installationsteknik och utredningsmetodik. Entreprenad-, hyres- och försäkringsjuridik är även något du känner dig trygg med.
För att vara framgångsrik i rollen som skadesamordnare är du van vid projektledning och har god förhandlingsvana. Som person är du drivande, resultatinriktad och har ett strukturerat arbetssätt. Du är ansvarstagande och har lätt för att skapa förtroende genom ditt engagemang. Vidare är du lösningsorienterad och har lätt att prioritera och organisera ditt arbete. Du trivs i mötet med hyresgästen och har förmågan att balansera krav och förväntningar samt har en gedigen känsla för bra service och bemötande. Vi ser gärna att du har intresse för bygg- och fastighetsteknik samt försäkringsfrågor.
Du har goda kunskaper inom Officepaketet och är van att arbeta med administration. I rollen krävs att du är en skicklig kommunikatör som med lätthet uttrycker dig tydligt både muntligt och skriftligt på såväl svenska som engelska. B-körkort är ett krav.
Är du mer nyfiken på tjänsten?
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Björn Eriksson, fastighetschef på tel. 018-727 34 04 eller Victoria Branteström, HR Generalist tel. 018-727 34 34. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan senast 2020-04-30.
Vad erbjuder vi?
För oss på Uppsalahem är det viktigt att alla ska kunna må bra på jobbet. Därför satsar vi på friskvård, riktigt bra chefer, trevliga medarbetare och inte minst ett meningsfullt arbete. För att trivas är det också viktigt med balans i tillvaron. Därför får du som jobbar hos oss frihet att själv styra ditt arbete för att lättare få ihop livspusslet.