Nu rekryterar vi säljare/kundansvarig till Ninorden i Eskilstuna!

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Efter avregleringen av el och telefoni i Sverige är det många aktörer som har slagit sig in på marknaden. Vi möts av en djungel av erbjudanden och lösningar som många gånger är mycket svåra att tolka.

Ninorden arbetar som leverantörsoberoende konsulter och hjälper företag att se över befintliga avtal och lösningar inom tre områden;

• Telefoni, data, internet
• El/Energi
• Copy Print

Just nu söker vi en driven säljare/kundansvarig på heltid som är redo att axla en viktig roll i företagets expansion. I rollen som säljare/kundansvarig ansvarar du för hela processen; från att boka in ett första möte via telefon till att träffa kunden för att genomföra en behovsanalys, följt av att presentera offert och få affären att gå i lås!

Från första dagen kommer du att få arbeta med framgångsrika mentorer som stöttar dig och hjälper dig att utvecklas i rätt riktning. Du har eget budgetansvar och rapporterar direkt till företagets försäljningschef. Då företaget är ett mindre företag med 5 anställda är det viktigt att du är en lagspelare med hög social kompetens. Resor inom Sverige förekommer i tjänsten, och det är viktigt att du är beredd på att arbeta i hela Sverige inklusive i Stockholm då en satsning inom företaget kommer att göra där. Tillträde är tänkt i september-oktober, men viss flexibilitet kan ges för rätt person.

Din profil

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är en socialt smidig, driven och ambitiös person som är van vid och drivs av högt tempo. Du är en person som inte ger upp i första taget och som är målfokuserad. Inledningsvis måste du vara beredd på att arbeta hårt med många ”kalla samtal” för att bygga upp en egen kundbas som du sedan kan arbeta vidare med. I denna tjänst är det viktigt att såväl ta hand om befintliga kunder som att ha förmågan att skapa och bygga nya kundrelationer.

Vi söker dig som:

• Har en positiv attityd och genuint intresse av att bli framgångsrik inom försäljning
• Har skinn på näsan och vågar stå på dig
• Är tävlingsinriktad och resultatorienterad
• Har mycket goda kunskaper i Officepaketet
• Har mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska
• Har B-körkort
• Har rätt inställning och vill utvecklas. Säljerfarenhet är önskvärt, men inget krav.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elena Hallin

Patrick Bihler

Anna Brorson

Arena Personal AB

Malin Nordeman

Carina Tiderman
0727-262666
Carina Tiderman

Martina Olsson

Elena Hallin
016-142149
Elena Hallin

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arena Personal Nordic AB ESKILSTUNA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 23 juni 2016

Besöksadress

Rademachergatan 1
None

Postadress

Rademachergatan 1
ESKILSTUNA, 63220

Liknande jobb


Head of Customer Success

Head of Customer Success

14 november 2024

Sales Manager

12 november 2024