OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Östersundshem är ett kommunalägt bostadsbolag med ungefär 4000 lägenheter samt 420 lokaler och förråd. Företaget omsatte 291 miljoner kronor under 2018 och har ett 60-tal anställda. Östersundshems uppdrag är att erbjuda ett varierat utbud av attraktiva, trygga och hållbara bostäder i Östersunds kommun där alla ska känna sig delaktiga och hemma i livets olika faser. Efter en period av nyproduktion står bolaget nu inför omfattande ROT- och underhållsinsatser i det äldre beståndet. Östersundshem har vid flera tillfällen prisats för ett framsynt hållbarhetsarbete, vilket vi nu har som ambition att utveckla - bland annat genom att fokusera allt mer på energieffektiviseringar.
Rollen som driftingenjör innebär att du arbetar med drift- och energirelaterade frågor kopplade till vårt fastighetsbestånd. Du driver teknik- och energiprojekt genom utredning, beräkning, kalkylering, planering och genomförande - samt fungerar som stöd vid byggprojekt och upphandling.
Om tjänsten
I ditt ansvarsområde bevakar du aktivt den lokala marknaden, den tekniska utvecklingen och den aktuella lagstiftningen - dels för att kunna arbeta förebyggande och uppdaterat - dels för att sprida kunskapen vidare i verksamheten.
Du ingår i bolagets förvaltningsavdelning och fungerar som ett stöd till bolagets förvaltningschef och förvaltare. I rollen ingår personalansvar över bolagets driftenhet samt budgetansvar över aktuellt område. Rollen i denna form är delvis ny, därför förväntas att du är aktiv och driven i utformandet av nya rutiner och arbetsprocesser.
Vem är du?
För att lyckas i rollen bör du ha en Ingenjörsexamen - gärna inom energiteknik/beräkning/fastighet och/eller bygg. Vi ser även att du har minst fem års yrkeserfarenhet från en roll som driftingenjör eller motsvarande befattning från fastighetsbranschen. Det är av vikt att du har dokumenterad erfarenhet av projektarbete, driftoptimering, samt installationsteknik - men även av arbete med energiberäkningar och energideklarationer. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av hyresgästrelationer, budgetansvar samt arbetsledning. Du van att hanetara Office-paketet. B- körkort behövs i tjänsten.
Som person är du driven och utvecklingsorienterad, med förmåga att identifiera och genomföra förbättringsarbeten. Eftersom rollen innebär att du måste våga ta beslut, gå från ord till handling och snabbt hitta nya lösningar, så måste du vara självgående och lösningsfokuserad. Det är mycket viktigt att du är noggrann - då dina underlag ligger till grund för stora investeringsbeslut.
Det här erbjuder vi: På Östersundshem är vi måna om våra medarbetare - därför har vi både friskvårdstimme, sjukvårdsförsäkring och betalt gymkort. Vi tror att en individ som får förutsättningar att må bra gör ett bättre jobb - helt enkelt.
Ansökan och kontakt
Du söker tjänsten via experis.se där du laddar upp CV och personligt brev, gärna i pdf-format.
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperiodens slut, så välkommen med din ansökan redan idag!
Sista ansökningsdag är den 9 juni - 20