OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Östersundshem är ett kommunalägt bostadsbolag med ungefär 4000 lägenheter samt 420 lokaler och förråd. Företaget omsatte 291 miljoner kronor under 2018 och har ett 60-tal anställda. Östersundshems uppdrag är att erbjuda ett varierat utbud av attraktiva, trygga och hållbara bostäder i Östersunds kommun där alla ska känna sig delaktiga och hemma i livets olika faser. Efter en period av nyproduktion står bolaget nu inför omfattande ROT- och underhållsinsatser i det äldre beståndet. Östersundshem har vid flera tillfällen prisats för ett framsynt hållbarhetsarbete, vilket vi nu har som ambition att utveckla - bland annat genom att fokusera allt mer på energieffektiviseringar.
Om tjänsten
Som förvaltningssamordare förväntas att man bidrar till att koordinera och vidareutveckla bolagets förvaltningsavdelning. Med det menas ett ansvar över att den dagliga verksamheten avseende tillsyn och skötsel, ronderingar och lägenhetsreparationer samt uppgifter kopplade till dessa bedrivs på ett snabbt och kostnadseffektivt sätt. I tjänsten ingår även att identifiera och ta fram egna förslag till förbättringsområden.
Inom ditt ansvarsområde ingår daglig styrning samt arbetsledning av tekniker, beställningar av varor och tjänster samt kontrollattest och kvalitetssäkring av leverantörsfakturor. Därutöver förväntas att man hanterar viss kontakt med hyresgäster och leverantörer samt andra för verksamheten nödvändiga uppgifter.
Du ingår i förvaltningsavdelningens ledningsgrupp och fungerar som ett stöd till verksamheten. Tjänsten i denna form är ny, varför det finns möjlighet att påverka tjänstens utformning. Således förväntas att man är aktiv och driven i utformandet av nya rutiner och arbetsprocesser.
Vem är du?
För att lyckas i rollen bör du ha en relevant akademisk utbildning, alternativt motsvarande erfarenhet från tidigare anställningar som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser även att du har minst 3 års yrkeserfarenhet från en roll som områdesansvarig/arbetsledare eller motsvarande befattning inom området fastighetsförvaltning avseende tillsyn, skötsel, avhjälpande och planerat underhåll, byggnad och tekniska installationer.
Det är av vikt att du har goda kunskaper i fastighetssystem som till exempel Xpand, Vitec eller Momentum kombinerat med en god förståelse kring systemets uppbyggnad samt funktion. Vidare är erfarenhet av att driva förändringsarbete strategiskt och verksamhetsinriktat samt erfarenhet inom projektledning ett krav.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av avdelningsöverskridande arbetsuppgifter inom fastighetsförvaltning samt erfarenhet av arbete med behovsprövat/funktionsbaserat lägenhetsunderhåll.
Som person är du driven och ansvarsfull, med förmåga att identifiera och genomföra förbättringsarbeten. Eftersom rollen innebär att du måste våga ta beslut, gå från ord till handling och snabbt hitta nya lösningar, så måste du vara självgående och ha ledarskapsförmåga.
Övriga krav
Van användare av Office-paketet. B- körkort.
Det här erbjuder vi:
På Östersundshem är vi måna om våra medarbetare – därför har vi både friskvårdstimme, sjukvårdsförsäkring och betalt gymkort. Vi tror att en individ som får förutsättningar att må bra gör ett bättre jobb – helt enkelt.
Ansökan och process
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperiodens slut, så välkommen med din ansökan redan idag!
Vi tar emot din ansökan via www.onepartnergroup.se