OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss: Östersundshem är ett kommunalägt bostadsbolag med ungefär 4000 lägenheter samt 300 lokaler och förråd. Företaget omsatte 276 miljoner kronor under 2019 och har ett 60-tal anställda. Östersundshems uppdrag är att erbjuda ett varierat utbud av attraktiva, trygga och hållbara bostäder i Östersunds kommun där alla ska känna sig delaktiga och hemma i livets olika faser. Efter en period av nyproduktion står bolaget nu inför omfattande ROT- och underhållsinsatser i det äldre beståndet. Östersundshem har vid flera tillfällen prisats för ett framsynt hållbarhetsarbete, vilket vi nu har som ambition att utveckla - bland annat genom att fokusera allt mer på energieffektiviseringar.
Gillar du ledarskap och logistik? I rollen som förvaltningssamordnare kommer du att leda och fördela arbetet, för att tillsammans med dina kollegor effektivisera och ge bästa service till våra hyresgäster!
Om tjänsten: Som förvaltningssamordare förväntas du bidrar till att koordinera och vidareutveckla bolagets förvaltningsavdelning. Du har ansvar över att den dagliga verksamheten avseende tillsyn och skötsel, ronderingar och lägenhetsreparationer samt uppgifter kopplade till dessa bedrivs på ett snabbt och kostnadseffektivt sätt. I tjänsten ingår även att identifiera och ta fram egna förslag till förbättringsområden samt fungera som ett stöd till verksamheten.
Inom ditt ansvarsområde ingår bland annat daglig styrning samt arbetsledning av tekniker, beställningar av varor och tjänster samt kontrollattest och kvalitetssäkring av leverantörsfakturor. Därutöver förväntas att man hanterar viss kontakt med hyresgäster och leverantörer samt andra för verksamheten nödvändiga uppgifter.
Tjänsten i denna form är relativt ny, varför det finns möjlighet att påverka tjänstens utformning. Således förväntas att man är aktiv och driven i utformandet av nya rutiner och arbetsprocesser.
Vem är du? Du bör ha en relevant eftergymnasial utbildning ex från KY/YH, alternativt motsvarande erfarenhet från tidigare anställningar som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser även att du har några års yrkeserfarenhet från en roll som områdesansvarig/arbetsledare eller motsvarande befattning inom området fastighet avseende tillsyn, skötsel, avhjälpande och planerat underhåll, byggnad och tekniska installationer.
Du har goda kunskaper och är van att hantera fastighetssystem såsom till exempel Xpand, Vitec eller Momentum. Vidare är erfarenhet av att driva förändringsarbete strategiskt och verksamhetsinriktat samt erfarenhet inom projektledning ett önskemål. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av avdelningsöverskridande arbetsuppgifter inom fastighetsförvaltning samt erfarenhet av arbete med behovsprövat/funktionsbaserat lägenhetsunderhåll.
Som person är du driven och ansvarsfull, med förmåga att identifiera och genomföra förbättringsarbeten. Du måste våga ta beslut, gå från ord till handling och snabbt hitta nya lösningar, så du behöver vara självgående och ha god ledarskapsförmåga.
Övriga krav: Van användare av Office-paketet. B- körkort.
Det här erbjuder vi: På Östersundshem är vi måna om våra medarbetare - därför har vi både friskvårdstimme och sjukvårdsförsäkring. Vi tror att en individ som får förutsättningar att må bra gör ett bättre jobb - helt enkelt.
Ansökan och kontakt
Du söker tjänsten via jeffersonwells.se, där du laddar upp CV och personligt brev i pdf-format. Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult AnnaKarin Bergqvist på mobil 070 - 377 2063 alt mail annakarin.bergqvist@jeffersonwells.se
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsperiodens slut, så välkommen med din ansökan redan idag!
Sista ansökningsdag. 20 juni
Vi välkomnar din ansökan!