OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om uppdraget
På detta uppdrag kommer du få arbeta för en av landets viktigaste myndigheter som värnar om våra värderingar och demokrati i landet. Din arbetsplats kommer vara belägen i Stockholm och tjänsten är på heltid med ett startdatum 2023-02-20 som sedan sträcker sig till och med 2023-08-31. För kännedom kommer en säkerhetsprövning genomföras under rekryteringsprocessen och registerkontroll.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som controller kommer du sammanställa kvarvarande budget för uppdraget för löpande månadsuppföljningar. Man kommer att uppdatera prognos kostnad för uppdragen, sammanställa slutkostnadsprognos för uppdragen. Du kommer även att jobba med att genomföra årlig prisomräkning av uppdrag, kontrollräkna indexfakturor från leverantör. Du kommer att sammanställa ekonomisk efterkalkyl för uppdragen, ev. teckna samråd på upphandlingsstratergier inom ramen för uppdragsbudget. Man kommer även ev. delta vid upphandlingsmöte när upphandlingar föredras i de uppdrag man stöttar.
Dina kvalifikationer
Erfarenhet av att arbeta i Excel, ekonomi- och affärssystem
Erfarenhet av arbete med budget, prognostisering och planering samt ekonomisk styrning och uppföljning
Erfarenhet av arbete med att planera och genomföra ekonomiska och administrativa utredningar och analyser samt följa upp resultat
Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
För att lyckas i rollen ser vi att du är
Samarbetsförmåga (Arbetar bra med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar och kommunicerar på ett konstruktivt sätt)
Kvalitetsmedveten (Är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Lägger ner stor vikt vid att man lever upp till dessa).
Meriterande
Kunskaper i ERP / UBW ekonomisystem
Erfarenhet från controllerarbete
Kunskap och förståelse för finansiella styrmodeller och deras effekter på projektnivå.
Kunskap och förståelse för den statliga budgetprocessen
Kunskap om investeringskalkylering, ekonomisk kalkylering och uppföljning av risker till följd av ränta, index och valuta.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons sanna.perjons@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 010
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson