OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du i en roll där du får agera kommunikativt samtidigt som du är nära tekniken? Då är Business Analyst hos Volvo IT något för dig!
Dina arbetsuppgifter:
I rollen som Business Analyst så kommer du ingå ett team verksamma inom IT, med fokus på utveckling inom PLM. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att försöka tyda vad verksamhetens behov är – samt identifiera och föreslå förbättringar för att slutändan uppfylla slutanvändarens förväntan. Du agerar följaktligen som en brygga mellan olika grupper där din uppgift är att identifiera, samt säkerställ att uppsatta krav från verksamheten kan tydas av såväl företag, IT- samt utvecklingsteamen.
Följaktligen kommer du ha många kontaktytor såväl externt mot användare, men också internt där du arbetar tätt med IT-arkitekter och utvecklingsteam som alla verkar inom området för PLM. Detta är rollen för dig som vill verka nära tekniken i en kommunikativ roll där du agerar brygga mellan olika grupper för att identifiera och föreslå förbättringar kring tekniska kravställningar i verksamheten.
Om företaget:
Volvo IT hanterar koncernens övergripande IT-strategier och planer och har det totala ansvaret för all utveckling, leverans, support av IT-lösningar och tjänster för Volvokoncernen. Hos Volvo IT blir du en del av en attraktiv och innovativ arbetsplats med global verksamhet, där du får vara med att utveckla framtidens lösningar.
Din profil:
Skallkrav:
- Lägst högskoleingenjör, med fördel maskiningenjör, systemvetare eller likvärdigt.
- Engelska.
Meriterande:
- Erfarenhet av CAD-applikation
- Svenska
Personlighet:
Vi ser att du som söker har goda sociala färdigheter och trivs i en roll där du får agera kommunikativt. Vidare trivs du nära tekniken och samarbetar väl i grupp. Då rollen kräver flera olika kontaktytor så värdesätter vi att du är lyhörd och har en god social kompetens. Välkommen med din ansökan!
Om oss:
Som anställd på Framtiden AB kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Framtiden får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Framtiden för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget
Villkor
Start: Snarast eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Placering: Göteborg
Kontaktperson(er)
Jesper Eriksson
076 – 036 12 32
jesper.e@framtiden.com
Vi behandlar ansökningar löpande, skicka in din redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996