Nu söker vi Demand Planner

Arbetsbeskrivning

Om Logent

Logent AB är en snabbväxande tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande åt logistikintensiva verksamheter. Vi är verksamma inom fem affärsområden och erbjuder tjänster så som konsulttjänster inom tredjepartslogistik, logistik och tull samt bemanningslösningar, entreprenad- och sitelösningar, hamn- och terminalutveckling samt utbildning och IT-stöd inom logistik. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3 000 anställda. Under 2015 beräknas Logent omsätta ca 1,8 miljarder SEK. Logent AB är auktoriserade genom Almega och AEO-certifierade, samt certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.

Om kunden

Kundföretaget är en välkänd aktör i sin bransch. Företaget har en tydlig tillväxt och förbättringsagenda och kommer förstärka organisationen på flertalet positioner för att möta denna utmaning.

Arbetsuppgifter

I tjänsten som Demand Planner får Du möjlighet att med egen drivkraft samt ett strukturerat arbetssätt samordna och utveckla företagets logistiska flöden och systemstöd relaterat till detta.
Några av arbetsuppgifterna som ingår i tjänsten är:
• Dokumentera antaganden och prognosförutsättningar
• Hantera frågor om onormal efterfrågan, speciella kunder
• Korrigera output från prognossystemet
• Implementera nytt prognos system
• Analysera prognosfel/avvikelser och dess konsekvenser, prognosprecision
• Analyser av kampanjer och dess utfall
• Samordna månatliga prognosgenomgångar
• Analyserar och optimerar parametrar i lagerstyrning (ex säkerhetslagar)
• Delta i S & OP och är ”talesman” för marknadsprognoser (marknad & sälj)
• Leder framtagande av Budget (Opex) (med stöd från Finans) samt uppföljning/analys mot budget samt förslag till åtgärder
• Uppföljning och analys/förslag på åtgärder av verksamhetsmål (ex Days in Inventory, Opex/rows etc, Tillgänglighet, On Time in Full) till stöd för hela affärsområdets ledningsgrupp
• Deltagande i affärsområdets ledningsgrupp såsom Controller


Krav

Vi söker dig med flera års erfarenhet av inköp, logistik samt materialstyrning. Utbildningsmässig ser vi någon form av eftergymnasial utbildning inriktad mot logistik eller informationsteknik.
Du har vana av att ha dialog och viss förhandling med leverantörer samt interna kravställare. Goda kunskaper och egenskaper som bidrar till att förändringar/förbättringar utförs både självständigt och i projektform.
God IT-vana är ett måste samt förståelse för affärssystem. Flytande svenska och engelska är ett krav, både i tal och skrift.
För att trivas på detta företag behöver du uppskatta att arbeta i en miljö med stark tillväxt, eget ansvarstagande, högt tempo.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och som person är du en teamspelare med hög social kompetens som är noggrann, effektiv och med en positiv inställning. Du är även lösningsorienterad i ditt sätt att arbeta och anta utmaningar.
Urval sker löpande och tillsättning omgående

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Magnus Larsson

Konsultchef Jennifer Lindberg

Consultant Manager Caroline Persson

Konsultchefsassistent Andreas Hallström

Konsultchefsassisten Andreas Hallström

Emma Johnsson

Rekryterare Emma Johnsson

HR-chef Mari Talpila Wennström
08-41003161
Konsultchef Elin Nilsson

Emma Johnsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: LOGENT AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 14 juni 2016

Besöksadress

Hammarbyfabriksväg 29-31
Stockholm

Postadress

Box 92 403
Stockholm, 12030

Liknande jobb


20 december 2024

18 december 2024

Regional Inventory Planner

Regional Inventory Planner

17 december 2024

PM Site Planner

PM Site Planner

3 december 2024