Nu söker vi den sista pusselbiten, Digital Marketer

Nu söker vi den sista pusselbiten, Digital Marketer

Arbetsbeskrivning

Vi har tagit nästa steg i resan att arbeta ännu mer datadrivet i vårt arbete med att nå ut på marknaden. Vi söker nu någon som älskar att arbeta med SEM för att skapa flerkanaliga kampanjer (Google Ads, Facebook Ads, LinkedIn Ads) som ökar leads och varumärkeskännedomen. Som Digital Marketer ansvarar du också för marketing automation och därmed bli vår HubSpot-specialist.
Din uppgift som Digital Marketer är att arbeta fram och utveckla vår digitala annonsering, våra automatiseringsflöden samt att supportera arbetet med vår webb. Allt med målsättningen att stärka Visma Draftit som varumärke och generera sales leads. Den digitala annonseringen sker utifrån Visma Draftits rullande 12-månaders annonseringsplan eller inom ramen för olika marknadsinitiativ och -kampanjer. För att lyckas krävs en hög grad av anpassning både till målgrupper (account based marketing) och kanaler (omnichannel marketing).
Ditt team och arbetsplats
Vi är en tight och liten grupp som gillar att samarbeta och kompletterar varandra med våra olika styrkor och personligheter. Tillsammans arbetar medlemmar i marknadsteamet för att integrera organisk och betald trafik, öka effektiviteten och maximera konverteringar. För att optimera ditt arbete behöver du ha en nära relation med Sälj, Customer Success och Produktavdelningen så vikten av att kommunicera med övriga avdelningar A och O.
Huvudsakliga ansvarsområden
Kampanjer - betald annonsering
Hantera reklamkampanjer för Googles sökmotorer via Google Ads & Hubspot Marketing Hub samt kampanjer i Googles Display-nätverk via Campaign Manager.
Underhålla och hantera utgifter under alla metasök- och SEM-kampanjer, och se till att de når sina ROI-mål.
Skapa, lansera och spåra prestandan för alla betalda medieaktiviteter på plattformarna.
Samarbeta i skapandet och genomföra betalda sociala mediekampanjer på flera plattformar.

CRM och Marketing Automation
Kontinuerlig utveckling av vår nya Marketing Automation-plattform (HubSpot).
Utveckla kampanjer och workflows utifrån CRM-strategi och gemensamma mål.
Utveckla nya MA-dialoger och optimera befintliga, som exempelvis nykundsaktivering, churn-prevention och lojaliserande kundresor.
Analysera, optimera och rapportera om digital aktiviteter i alla digitala kanaler för att säkerställa optimal avkastning på investeringen.

Vi erbjuder dig:
Goda utvecklingsmöjligheter inom Visma Group
Vismas egna plattform för personlig utveckling - Visma Learning Zone
Umgås med likasinnade i Visma Marketing Automation grupp
Flexibel arbetsplats i form av hybrid eller kontor
Flexibla arbetstider
En kultur där vi gör saker tillsammans, ex våra Fredagsfrukostar

Vem är du
För att lyckas i rollen behöver du ha en proaktiv förhållningssätt med en positiv inställning och vara bekväm med att testa nya idéer och tillvägagångssätt. Du gillar att aktivt delta i team projekt och att samarbeta med andra avdelningar men även att självständigt driva igenom dina aktiviteter och mål. Du har goda projektledaregenskaper och är en datadriven och metodisk doer. Vidare är du resultat- och lösningsorienterad; du gillar att optimera, analysera och följer löpande upp initiativ.
Kvalifikationer
2 års erfarenhet av Marketing automation-plattformar
Erfarenhet av att arbeta med CRM-system, med fördel Hubspot
Erfarenhet av att hantera betald sökning och sociala medieplattformar (Google Ads, LinkedIn Ads, Facebook Ads, etc.)
Erfarenhet av kartläggning av kundresan
Du behärskar förståelsen för ett leads livscykelprocess och hur man arbetar med automationsflöden, där data märks upp MQL, SQL, etc.
Kunskap om vad som driver konvertering, engagemang och lojalitet
Om arbetat i CMS som Epi är det en bonus
2 års eftergymnasial utbildning
Talar och skriver flytande svenska och engelska
Några års generell yrkeserfarenhet

Vi jobbar prestigelöst, ambitiöst och gränsöverskridande. Även om varje roll har sina egna tydliga ansvarsområden ser vi samverkan som en framgångsfaktor och välkomnar medarbetare som kan tillföra något nytt till organisationen.
Om verksamheten
Vi på Visma Draftit tror att alla verksamheter kan arbeta professionellt och proaktivt med regelefterlevnad. Därför utvecklar vi produkter som inte bara tar juridiken till praktiken, utan som också sparar våra kunder tid. Vi har gjort detta framgångsrikt i över tio år och har utvecklats till ett av Nordens ledande företag inom legal tech. Vi är ett bolag inom Visma, som är ett av Europas ledande mjukvaruföretag.
Vi erbjuder en spännande arbetsplats med god utveckling och karriärmöjligheter. Korta beslutsvägar och stora möjligheter till inflytande över din egen och företagets framtida utveckling. Du kan förvänta dig ett företag med starka ambitioner för ytterligare tillväxt och därmed stora möjligheter för vidare personlig utveckling. Du kommer att tillhöra ett team som sätter kunderna i fokus och arbetar nära varandra för att skapa och utveckla goda kundrelationer.
Sök!
För oss är det viktigare att det blir rätt än att det går snabbt. Vi har ingen sista ansökningsdag utan utvärderar kandidater löpande så vänta inte med din ansökan.
Du ansöker enkelt utan CV via vårt webbformulär och vi går löpande igenom ansökningarna. När du skickat in din ansökan kommer du få en bekräftelse via mejl. Ibland fastnar våra utskick i skräpposten så håll koll där eller hör av dig om du inte hör av oss inom två veckor.
Genom att skicka in din ansökan till oss godkänner och samtycker du till att Visma Draftit AB behandlar dina personuppgifter.
Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Visma Draftit AB Karlstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 november 2022
  • Ansök senast: 31 januari 2023

Postadress

Södra Kyrkogatan 6
Karlstad, 65224

Liknande jobb


22 december 2024

Content Manager (Part time)

Content Manager (Part time)

20 december 2024

Marknadsansvarig - NPA Plast

20 december 2024