OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Teleperformance Nordic
Teleperformance är världens ledande leverantör av outsourcing CRM och kundservice. Vi erbjuder överlägsna resultat i att hantera företags kundservice och teknisk support. Teleperformance grundades i Paris, Frankrike 1978 och är ett globalt företag med en närvaro i 46 länder med mer än 135.000 anställda på 270 kundservicecenter. Som en del av Teleperformance-gruppen består Teleperformance Nordic AB av 10 kontor i Norden med 2500 anställda. För mer info besök www.teleperformance.com , www.teleperformancecareer.com
Teleperformance i Göteborg söker nu efter nya medarbetare till tjänsten som Team Ledare för vårt Samsung projekt.
Har du tidigare haft personalansvar och erfarenhet från service sedan innan och ett intresse för teknik? Då kan tjänsten som Team Ledare för ett av våra team som arbetar med teknisk support för Samsung vara något för dig!
Vad gör man som Team Ledare?
Som Team Ledare har du personalansvar för agenterna i ditt team och din primära uppgift är att coacha dem till att göra en bra insats både i supporten av produkter men även mottagandet av kund i samtalen. Samsungs produkter innefattar allt från telefoner till kylskåp och ljudsystem. Som Team Ledare ansvarar du för produktionens drift och hanterar de problem och möjligheter som kan uppkomma. Du planerar och agerar i den dagliga produktionen och ser till att projektet når sina mål, bl.a. genom att tydliggöra målen, motivera och engagera.
Vem är du?
För att passa för tjänsten måste du kunna ta egna initiativ och fatta egna beslut. Du är självgående, ansvarstagande och trivs i att jobba i ett högt tempo i en omväxlande arbetsvardag. Du reagerar positivt på utmaningar och ser möjligheter där andra ser problem. Ditt team består av ca 20 agenter med olika bakgrund, erfarenhet och åldrar och det är viktigt att du har en öppen attityd mot människor samt att du
är kommunikativ och lyhörd. Att du har en god förmåga att snabbt följa upp är också en förutsättning för att du ska kunna lyckas i rollen.
Vad måste du ha med dig?
I rollen som Team Ledare ser vi att du talar och skriver svenska flytande och som har goda kunskaper i engelska då engelskan används dagligen. Du kommer snabbt in i rollen och känner dig som hemma om du har ett stort intresse för teknik och tidigare erfarenhet av chefsarbete inom kundtjänst/support.
Tjänsten är på heltid tillsvidare med 6 månaders provanställning
Vad erbjuder vi?
Tjänsten som Team Ledare är på heltid, med 6 månadres provanställning. Vi har som mål att tillsätta positionen så snart som möjligt och därför kommer intervjuer ske löpande, så tveka inte att söka snarast om intresse finns.
Att arbeta på teleperformance?
Det är ca 300 anställda på Teleperformance Göteborg och här är gemenskapen central. Vi har förmåner som friskvårdsbidrag och rikskuponger och varje år arrangerar vi fotbollsturneringar och sommar-/julfester för att det ska vara roligt att gå till jobbet! Vi erbjuder löpande kompetensutvecklingen för våra chefer i interna utbildningsprogram.
Låter detta intressant?
Välkommen in med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Lindgren, 0703543040, Emma Lagerbielke, 0708 55 54 79,
Maria Lindgren, maria.lindgren@se.teleperformance.com
0703543040
Maria LIndgren
Maria Lindgren
0703543040
Maria Lindgren, Recruiter
0703-543040
Maria Lindgren, recruiter
maria.lindgren@se.teleperformance.com
Maria Lindgren
maria.lindgren@se.teleperformance.com
Jessica Rundgren
Maria Lindgren, maria.lindgren@se.teleperformance.com
Maria Lindgren, Rekryterare
+46 703 54 30 40