Nu söker vi en Category Manager Nordic!

Arbetsbeskrivning

Vår kund är ett av världens störta företag inom sitt område och är börsnoterat på New York Stock Exchange.På den nordiska marknaden agerar Företaget både inom fackhandel och dagligvaruhandel.Företaget växer och har därför behov att stärka upp sin nordiska marknadsavdelning med en entreprenöriell person som drivs av att vara med och påverka.Du kommer i denna roll ha ansvaret för två personer som jobbar som Trade marketing managers med ansvar för både brand, media och butik. Arbetsuppgifter och Arbetsområden: I rollen som Category manager ligger det på dig och ditt team att utveckla och driva kategorin genom Category management, varumärket, media och jobba nära era kunder.Du arbetar tillsammans med de båda Trade marketing managers samt det nordiska säljteamet och distributörer för att uppnå uppsatta mål.Som Category manager ligger det bland annat i ditt ansvar att genom analys initiera kategoriprojekt och genomföra dessa med utvalda kunder.Det arbetet kräver insikt om konsument och "shopper" och förmåga att bearbeta information om försäljning och lönsamhet.Som arbetsverktyg används primärt Nielsen men också olika kunders egna verktyg samt egna försäljningssiffror.Du är övergripande ansvarig för att hålla ihop kategorin med allt från marknadsplaner och strategier för produktportföljen i Norden, lanseringar, media till butiksaktiviteter även om det praktiskt ligger på Trade Marketing Managers att driva dessa frågor. Plattformar för branding och kommunikation sköts centralt men som ansvarig för norden ansvarar ditt team för att utveckla, implementera och analysera lokal marknadsföring för att på bästa sätt skapa förutsättningar för var produkts utveckling.Att samverka och arbeta internationellt med kollegor i Europa är också en naturlig del av din roll.Din Bakgrund: Att du har en civilekonomutbildning eller motsvarande - förmodlingen inom marknadsföring - är en självklarhet.Du ska också ha hunnit omsätta dina kunskaper genom arbete, i minst 3 år efter examen, inom området och med goda resultat.För att fungera i den här rollen är det viktigt att du har dokumenterad vana av att driva strategi- och analysprojekt.Har du dessutom arbetat som chef inom dagligvaruhandeln är det klart meriterande.Du kommunicerar och skriver obehindrat på engelska. Den här yrkesrollen kommer att sätta analytikern i dig på prov och det är viktigt att du skapar klarhet genom ditt sätt att kommunicera i tal och skrift.För att få saker att hända är det också viktigt att du är en entusiastisk lagspelare med förmåga att sporra individerna.Som person är/har du - Kommunikativ och utvecklingsinriktad - Van att arbeta självständigt, hands-on - Helhetssyn med förmåga att prioritera - Kundfokuserad - Analytisk, noggrann och resultatorienterad - Category management erfarenhet Om tjänsten: Du kommer att vara placerad centralt i Stockholm. Så här söker du tjänsten: I det här uppdraget samarbetar företaget med Academic Search.Du ansöker till tjänsten genom att gå in på länken: http://www.appsgate.com/asi/kener3.nsf/web.nysokande och fylla i uppgifterna samt bifoga personligt brev och CV. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig ansöka snarast, dock senast 8/3.Sökord: kategorichef, category manager, marknadschef, marknadsföring

Kontaktpersoner på detta företaget

Andreaz Karlsson
08-555 15 724

Sammanfattning

Postadress

Grev Turegatan 27
STOCKHOLM, 11438

Liknande jobb


Strategic Product Manager -> Supertext Messenger

Strategic Product Manager -> Supertext Messenger

27 november 2024

25 november 2024

20 november 2024

24 november 2024