Nu söker vi en chef som vill ta vår kundservice till nästa nivå!

Nu söker vi en chef som vill ta vår kundservice till nästa nivå!

Arbetsbeskrivning

Roslagsvatten är ett kommunägt bolag med entreprenörsanda som just nu befinner sig mitt i en spännande förändringsresa. Våra kommuner växer och utvecklas i en hög takt och för att möta morgondagens behov behöver vi ställa om, justera och utveckla vår verksamhet med lösningar som är hållbara över tid. Vi har långsiktiga och ambitiösa planer när det gäller hållbarhet och teknisk utveckling.

I och med det, ska även vår kundservice utvecklas till att leverera en helt ny nivå av service med stora inslag av pedagogik och kommunikation. Enheten består av kundservice och reception. Kundservicechefen kommer dock att ha ett nära samarbete med kommunikationsenheten i det proaktiva arbetet med att förekomma kundernas frågor genom att utveckla externkommunikationen. Nu söker vi dig som vill vara med på denna utvecklingsresa och leda vårt kundserviceteam som består av 13 positiva medarbetare

Vi erbjuder en betydelsefull och utvecklande tjänst på en arbetsplats som genomsyras av öppet arbetsklimat och starkt engagemang.
Om tjänsten
Som chef för vår kundserviceenhet har du en nyckelfunktion i företagets dagliga verksamhet – det är du tillsammans med ditt team som förvaltar och bygger upp relationer med våra kunder varje dag i Roslagsvattens övergripande kanaler. Framför allt säkerställer du att vi pedagogiskt guidar våra kunder så att de kan göra ett informerat val när de ska beställa våra tjänster eller har frågor kring hur de kan minska sin egen klimatpåverkan genom förändringar i vardagen.

Som kundservicechef är det ditt uppdrag att leda, coacha och engagera ditt team för att skapa förutsättningar för en stark kundservicekultur - baserad på kunskap och pedagogik.

Rollen kräver att du arbetar proaktivt för att optimera kundprocessen vilket innebär att initiera, planera, genomföra och följa upp strategiska och taktiska mål för enheten.

Arbetet innebär också att ha det övergripande ansvaret för de kunder (ägarkommuner) som valt att delegera ansvaret för relationerna mot slutkunden till Roslagsvattens kundservice.

Vi vill att du är med och skapar en god kundserviceatmosfär och bidrar till att vi lever upp till vår vision "vi möjliggör hållbara samhällen" genom att vara i framkant, ta initiativ, vara öppen och agera säkert.
Din profil
• Relevant utbildning för tjänsten.
• Mångårig erfarenhet av en administrativ kundservicefunktion i en ledande befattning.
• Tidigare erfarenhet av att leda team i förändring.
• Erfarenhet av verksamhetsutveckling.
• God datavana att hantera information i olika system.
• Goda kunskaper i svenska.

Meriterande:

• Gärna tidigare erfarenhet av ett nära samarbete med kommunikationsavdelningen
• Vana av att arbeta agilt och processbaserat
• Har du arbetat inom avfall och VA? Perfekt!
Personliga egenskaper
Vi ser att du är en engagerande chef som drivs att se dina medarbetare växa i sina roller och som tycker att driva utveckling tillsammans med ditt team är det roligaste som finns.

• Kommunikativ och tydlig: Du säkerställer att budskap når fram med din förmåga att förmedla dig på ett pedagogiskt och tydligt sätt.
• Ansvarstagande: Du äger processen och ansvarar för att säkerställa enhetens leverans både när det gäller att ge god kundservice och måluppfyllnad.
• Personlig mognad: Du är trygg i dig själv och kan skilja på sak och person.
• Samarbetsförmåga Arbetar bra med andra människor. Är lyhörd på ett smidigt sätt och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
• Strategisk: Du har förmågan att planera ditt arbete i förväg. Organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt
Om tjänsten
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med lön enligt överenskommelse. Placering på vårt huvudkontor på Sågvägen 2 i Åkersberga.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Roslagsvatten med Jurek Rekrytering & Bemanning AB. Sista ansökningsdag är 2022-03-06. Intervjuer sker löpande så inkom med din ansökan redan idag!
Har du frågor på tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria von Sterneck på 073 70 771 70 eller via mail: maria.vonsterneck@jurek.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2022
  • Ansök senast: 6 mars 2022

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


25 november 2024

22 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024

Operativ säljansvarig

20 november 2024