OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
InfoCare - We Make Technology Work!
OM INFOCARE
InfoCare är ett norskt företag som på 30 år har vuxit till att idag vara Nordens största aktör inom support,installation och reparation på IT- och teknologisk utrustning. Vi omsätter ca 900 miljoner NOK i Norden, är över 850 anställda och hanterar mer än 600.000 serviceuppdrag per år.
Vi har specialiserat oss på service, reparation, installation och logistiktjänster inom IT- och teknologisk utrustning för både privat och offentlig sektor. Vi levererar även bemanningstjänster där vi erbjuder uthyrning av resurser på olika nivåer och kompetensområden.
InfoCare ägs av investeringsgruppen Katalysator. De nya ägarna har ett aktivt och långsiktigt ägandeskap med stora tillväxambitioner för företaget.
InfoCare har ett kontinuerligt fokus på att jobba smartare, och i det är optimaliseringen av inköp, lagring och logistikflöde centralt. Vi vill därför stärka våra insatser inom detta område och letar nu efter en ledare för Nordisk inköp och logistik.
OM TJÄNSTEN
Du kommer att ha det övergripande ansvaret för företagets inköp, lager och logistikflöde. Tjänsten innebär ledar- och personalansvar för ett logistikteam bestående av 6 personer. Den nya logistikchefen förväntas jobba operativt såväl som att fungera som en mentor för övriga i teamet. Tjänsten är nordisk, så visst resande inom tjänsten förekommer. I denna positionen rapporterar du till vår koncernchef.
Huvuduppgifter:
* Du är ansvarig för inköp, lager, flöde av varor samt transportavtal
* Vidareutveckling och uppföljning av logistikprocesserna och generellt flöde av dessa i de Nordiska länderna
* Ansvar för förbättringsarbetet med tillhörande dokumentation och process/rutinbeskrivning
* Dialog med leverantörer samt uppföljning av dessa
* Ingå nya leverantörsavtal med fokus på SLA och pris
* Uppföljning och förhandling av transport och lageravtal
* Uppföljning och utveckling av företagets kvalitetsdokument inom logistik
* Fungera som rådgivare för koncernledningen i frågor som rör logistikområdet
* Ekonomi
KVALIFIKATIONER
* Erfarenhet av ledarskap/projektledning
* Förståelse av process- och logistikflöde
* Hög kompetens inom inköp och sälj
* Högskoleutbildning inom logistik och/eller ekonomi
* Branscherfarenhet
* Goda kunskaper i engelska både skriftligt och muntligt
* God kunskap i Microsoft Office
* Godkommunikationsförmåga
PERSONLIGA EGENSKAPER
* Resultatorienterad
* Proaktiv och effektiv
* Självständig, metodisk och strukturerad
* Serviceminded
* Relationsbyggande med god samarbetsförmåga
* Kommunikativ med god förmåga att förmedla ett budskap till samtliga nivåer med stor inverkan
* God arbetsmoral och hög arbetskapacitet
* Förmåga att se helheten och effekten av förändringar över funktionsområden
VI ERBJUDER
* Konkurrenskraftiga förhållanden
* Ett utmanande jobb i ett dynamiskt och marknadsledande förtag med tillväxtambitioner
* Trevlig och social miljö
* Bra pensionsförmåner
Mer informasjon
Kontaktpersoner på detta företaget
HR Generalist Therese Eriksson
010-499 32 49
Konsultchef Eva Bexelius
Konsultchef Eva Bexelius
HR Generalist Therese Eriksson
0767-223249
Eva Bexelius
010 - 499 30 00
Researcher Johan Skillstedt
Sourcing Manager Johan Skillstedt
010 - 499 30 00
Johan Skillstedt Skillstedt
Johan Skillstedt
CFO Marita Fontér
0767-223260