OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
WorkShop – The consumer experience agency är Nordens största och ledande retailbyrå. Vi hjälper några av världens största varumärken ge sina konsumenter en shoppingupplevelse i världsklass genom att erbjuda strategiska, kreativa och taktiska sälj- och marknadsföringstjänster. Vi finns i samtliga nordiska länder, Benelux och Paris. Vi är över 250 anställda, omsätter cirka 250 miljoner och är utsedda till Gassell företag i flera år. Vi har en stark och driven kultur som präglas av kamratskap och mångfald.
WorkShop söker nu, för kunds räkning, en Content creator / Copy writer Sweden. Du kommer att ingå i det nordiska kommunikationsteamet med ansvar för svenska marknaden med utgångspunkt Stockholm. Rollen är bred och du arbetar både kreativt och administrativt med allt från idé och genomförande till rapportering och uppföljning.
Några av dina dagliga arbetsuppgifter:
• Översätta och korrekturläsa svenska texter.
• Assistera vid planering av annonskampanjer för Sverige.
• Driva projekt kopplade till kommunikation/marknadsföring.
• Assistera vid skapande av olika presentationer.
• Skapa innehåll till sociala media, nyhetsbrev och andra ägda kanaler för Sverige.
• I rollen ingår även vissa administrativa uppgifter.
För att trivas i rollen bör du vara självgående i ditt arbete och ha förmågan att driva ditt arbete framåt utan att förlita dig på andra. Du är initiativtagande och räds inte för att lyfta dina förslag och idéer samt själv söka information för att kunna förbättra och utveckla.
Du är spindeln i nätet och behöver därför ha en god social förmåga och kunna kommunicera med marknadsbyråer, kunder samt kollegor runt om i Europa. Då du har en bred roll är det av stor vikt att du har en god struktureringsförmåga för att möjliggöra en bra överblick och plan för ditt arbete. Du uppskattar ordning och reda.
Du är en duktig kommunikatör med ett kreativt sinne både vad gäller text och bild och kan förmedla dina idéer till en byrå genom en tydlig brief. Det är ett stort plus om du trivs i en roll med både administrativa och kreativa uppgifter.
Vi söker dig som har:
• Några års erfarenhet av liknande roll
• Eftergymnasial utbildning inom relevant område är önskvärt, men inte ett krav
• Goda kunskaper inom Office Paketet, främst Excel och Power Point
• Är flytande i svenska och engelska, tal och skrift
• Utmärkt kommunikationsförmåga
• Starka administrationsfärdigheter med stor uppmärksamhet på detaljer
• Tar egna initiativ, gillar kundkontakt och driver projekt framåt
• Det är en fördel om du har ett intresse för teknik
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Vi erbjuder dig ett roligt och fartfyllt arbete på ett inspirerande och växande företag. Varmt välkommen med din ansökan!
Arbetstid: Heltid
Arbetsort: Stockholm
Start: Så snart som möjligt
Vi håller intervjuer löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag för tjänsten är söndagen 28 februari. Ansökan sker via hemsidan, vi tar inte emot ansökningar via mail.
Läs mer om oss och vårt företag på www.work-shop.com och följ oss gärna på sociala medier!
Facebook och LinkedIn: WorkShop The Retail Agency. Instagram: @workshopretail