Nu söker vi en dataanalytisk och relationsbyggande Rekryteringspartner

Nu söker vi en dataanalytisk och relationsbyggande Rekryteringspartner

Arbetsbeskrivning

Premo ägs av Dagens Nyheter (Bonnier News) och Svenska Dagbladet (Schibsted). Vår affärsidé är: Vi säkerställer spridning av det fria ordet och tillgodoser den medvetna invånarens behov av dagliga leveranser genom samdistribution av tidningar och paket i hela Stockholm. Vår vision är: Vi underlättar livet genom överlägsna leveranser. Varje morgon delar vi ca 200 000 tidningar, tidskrifter, paket och andra produkter. Premo når ca en miljon hushåll och 2 miljoner invånare i Storstockholm alla dagar per vecka. Premo har ca 1 200 anställda, och de flesta av våra anställda är distributörer. Vi är stolta över att Premo är ett mångkulturellt företag med cirka 60 olika nationaliteter - vi märker dagligen hur människor med olika bakgrunder gör vårt företag ännu bättre.

Har du erfarenhet av dataanalys, systemutveckling och har jobbat med bearbetning och sammanställning av data, samtidigt som du i tidigare arbete har kommit i kontakt med rekryteringsprocessen och tycker det är roligt och är nyfiken på att arbeta mer med det? Då är det här jobbet för dig!

Hos oss får du chansen att arbeta i en bred, fartfylld och utmanande roll. Som en del av Premos HR-avdelning har du möjligheten att få vara med och påverka, effektivisera och utveckla processer, HR-system och arbetssätt i samarbete med övriga kollegor, andra avdelningar och med olika externa kontaktytor. Genom att ansvara för och driva rekryteringsprocessen av distributörer i samarbete med cheferna inom vår distribution har du en viktig roll för verksamheten.

HR avdelningen består idag av sju personer som utgör tre olika team, HR BP, HR Lön, HR Rekrytering samt HR-chef. Som rekryteringspartner kommer du att ingå i ett rekryteringsteam tillsammans med en kollega där du är huvudansvarig för kompetensförsörjningen av distributörer (volymrekrytering), medan din kollega är huvudansvarig för tjänstemannarekryteringen i bolaget.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:

• Självständigt arbeta med och driva volymrekryteringsprocessen från ”ax till limpa”, d v s inhämtning av rekryteringsbehov, annonsering, urval, intervjuer, tillsättning samt efterföljande personaladministration.

• Upprätthålla en rättssäker rekryteringsprocess enligt lag och avtal samt genomförande av kontroller av rätten att arbeta i Sverige gällande våra anställda som inte har permanent uppehålls-/arbetstillstånd.

• Vara superuser för HR-system (t ex Onecruiter och DI) samt löpande utveckla och säkra tillväxt och kvalitet i rekryteringsprocessen.

• Optimera användningen och funktionen av systemen samt framtagande av HR-nyckeltal/KPI:er för att förbättra och effektivisera arbetsprocesserna inom ansvarsområdet.

• Skapa goda relationer och samarbeten med interna intressenter och externa leverantörer.

• Ge löpande support till chefer i bland annat rekrytering-/ bemanningsfrågor samt onboarding-processen.

• Skapa och skicka pulsmätningar (medarbetsundersökningar) samt sammanställa, analysera samt arbeta med resultat och förbättringsåtgärder.

• Bidra till kompetensutveckling inom ansvarsområdet genom att underhålla och utveckla våra informationsplattformar, skapa och utveckla utbildningsmaterial samt hålla utbildningar för våra anställda.

• Vara med och utveckla, implementera och driva olika HR-projekt i organisationen.

Vem söker vi?

Som person tror vi att du är analytisk, lyhörd, serviceminded och förtroendeingivande med ett konsultativt förhållningssätt.

Du har en förmåga och fallenhet för siffror och informationsflöden samtidigt som du är relationsorienterad och drivs av att skapa och bevara goda relationer.

Vi värdesätter ett gott affärsmässigt förhållningssätt högt då våra kontaktytor, både internt och externt, bygger på samarbete och goda relationer.

Tjänsten ställer höga krav på självständigt arbete och initiativtagande samt flexibilitet och då rollen innebär att du har både rekryteringsprocesser och andra HR-ärenden i gång samtidigt. Du är duktig på att organisera och prioritera ditt arbete och har en förmåga att arbeta i en snabbfotad och föränderlig miljö.

Du vågar lyfta blicken, driva ditt arbete framåt, utmana och vara lösningsorienterad.

Det är meriterande om du haft arbetsledningsansvar och/eller erfarenhet inom projektledning. Det är även meriterande om du har erfarenhet distributions-/logistikprocesser.

Tjänsten kräver att du har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift då alla våra muntliga och skriftliga dialoger med kandidaterna och anställda hålls på dessa språk.

Tillträde, omfattning, arbetstider

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt, enligt överenskommelse. Heltid, dagtid/kontorstid. Vi erbjuder möjlighet till distansarbete efter vad verksamheten tillåter.

Vårt huvudkontor är placerat i fräscha, ljusa lokaler i DN-huset på Kungsholmen.

Ansökan och frågor

Då vi gör ett löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag (30/8) och vi är därför tacksamma för din ansökan så snart som möjligt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet för denna tjänst.

Premo välkomnar och arbetar för mångfald, inkludering och likabehandling.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


5 juli 2024

5 juli 2024