Nu söker vi en driven och kommunikativ Inköpschef till Ahlsell

Nu söker vi en driven och kommunikativ Inköpschef till Ahlsell

Arbetsbeskrivning

Är du en kommunikativ och tydlig inköpschef som är redo för en ny utmaning? Vill du vara en del av en marknadsledande organisation som fortsätter att växa? Då kanske rollen som Inköpschef för Operativt inköp hos Ahlsell i Hallsberg är rätt steg för dig – varmt välkommen med din ansökan!  

Ahlsell erbjuder

Ahlsell är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor.

Det unika kunderbjudandet omfattar över en miljon enskilda produkter och lösningar. Koncernen omsätter drygt 34 miljarder SEK. Huvudmarknaderna Sverige, Norge, Danmark och Finland står för cirka 97% av intäkterna. Med drygt 6000 medarbetare, över 234 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs!

I dag är Ahlsell marknadsledande, och vi har behållit vår entreprenörsanda. Vi säljer inte bara produkter, vi erbjuder också våra kunder effektiva logistiklösningar och tjänster som skapar värde i deras processer. Ahlsell tar sin position på allvar och arbetar för att bidra till att göra det enklare att bygga ett bättre samhälle. Som medarbetare på Logistikcentrum får du aktivt arbeta med utveckling och förbättringsarbete och vara en viktig del att nå visionen; att skapa logistik i världsklass!

Om Ahlsell

Ahlsell Logistikcentrum i Hallsberg är ett av de största centrallagren i Europa. På arbetsplatsen i Hallsberg arbetar ca 1000 medarbetare. Ungefär 850 av dessa jobbar dygnet runt med att ta emot, packa, och leverera produkter till våra kunder. Vi är även ett hundratal tjänstemän inom operativt inköp, support, transport, utveckling och logistik.

Hos oss kommer du mötas av människor som älskar att göra affärer och en varm kultur med ett stort hjärta samtidigt som du själv utvecklas i den riktning du vill!

Om tjänsten

I rollen som Inköpschef har du det övergripande ansvaret att planera, leda, följa upp samt utveckla verksamheten med fokus på att hålla en tillgänglighet och kapitaleffektivitet i världsklass. I din avdelning arbetar ca 30 medarbetare inom operativt inköp, inköpssupport, kampanjkoordinator, inköpsutvecklare och 2 teamchefer. Du arbetar aktivt med att motivera och inspirera dina medarbetare och ger dem rätt stöd och feedback för att lyckas i sitt arbete. Du har ekonomiskt ansvar för Operativt Inköp för hela Ahlsell Sverige.

Vidare ansvarar du för din funktions verksamhetsplan genom att sätta både lång- och kortsiktiga mål, följa upp nyckeltal och analysera resultat för att vidareutveckla verksamheten och skapa förbättringar.

Rollen som Inköpschef är en bred och utåtriktad roll med stort fokus på samarbete, såväl med strategiskt inköp inom divisionerna på Ahlsell, som mellan funktionerna inom Logistik och övriga delar av Ahlsell. Självklart bidrar du även aktivt till det strategiska utvecklingsarbetet för logistikverksamheten. Det är en roll där du har stora möjligheter att påverka och bidra genom samverkan med övriga nordiska länder, genom att t.ex. dela best practice, för att utvecklas tillsammans!

I rollen ingår du i ledningsgruppen för Logistik Sverige.

Vem är du?

Vi ser att du har en akademisk utbildning relevant för uppdraget, till exempel inom inköp eller logistik. Du har god erfarenhet av arbete inom inköp och supply chain och flerårig chefserfarenhet. Har du erfarenhet av att leda andra chefer är det meriterande. Du kommunicerar obehindrat på svenska såväl som engelska i tal och skrift.

Som person är du kommunikativ och drivs av att arbeta i en nätverkade roll. Du är duktig på att inta ett helhetsperspektiv på saker och har en stark strategisk förmåga. Du arbetar ständigt med att utveckla dig själv och din ledarskapsförmåga och genom ett värderingsdrivet ledarskap främjar och utvecklar du det aktiva medarbetarskapet. Som ledare är du tydlig med dina förväntningar på medarbetarna och sätter upp mål som får gruppen att utvecklas tillsammans. Ditt ledarskap präglas av ett coachande och inkluderande förhållningssätt.

Ansökan och information

Tjänsten är heltid och placerad i Hallsberg. Tillträde enligt överenskommelse. Urval sker löpande. Som en del i den kompetensbaserade rekryteringsprocessen ingår tester.

Vid frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anneli Wallin, AxÖ Consulting, på telefon 072-398 02 77 eller via mejl anneli.wallin@axoconsulting.se. Alla ansökningar hanteras konfidentiellt.

Sista ansökningsdag 19 september 2022.

Varmt välkommen med din ansökan!

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Olle Öijen
079-337 33 17
Linda Axäng, rekryteringsansvarig
079-342 54 42

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AxÖ Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 augusti 2022
  • Ansök senast: 19 september 2022

Besöksadress

Dammbrovägen 5
None

Postadress

Dammbrovägen 5
Karlskoga, 69180

Liknande jobb


20 december 2024

Head of Regional Sourcing EMEA

Head of Regional Sourcing EMEA

20 december 2024

19 december 2024