OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du grundläggande ekonomisk kunskap? Är du en fena på bokföring, fakturahantering och har bra systemkunskap? Då har vi jobbet för dig!
Arbetsuppgifter
Vi söker nu en ekonomiassistent som är redo för nya utmaningar och vill få möjlighet att fortsätta utvecklas inom ekonomi.
Dagliga arbetsuppgifter innefattar bland annat hantering av leverantörsfakturor, matchning, kontering, påminnelser och inkasso. Även avstämning bokföring, periodiseringar, reseräkningar, övriga ekonomirelaterade uppgifter och vara behjälplig vid frågor från organisationen.
Om dig
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av liknande ekonomiuppgifter och med god förståelse för hela den ekonomiska kedjan. Rollen kräver att du har lätt för att organisera, planera och strukturera upp ditt arbete.
Eftersom arbetet ofta även innebär daglig kontakt med kollegor, kunder och leverantörer letar vi efter dig som är social och serviceinriktad. Vidare är en god stämning och gemenskap viktigt på denna arbetsplats och du förväntas bidra till detta genom en positiv inställning och stöttande förhållningssätt gentemot kollegor.
Viktigt för tjänsten är:
- Erfarenhet av liknande ekonomiarbete
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
- Erfarenhet av att arbeta i affärssystem, meriterande är SAP
- Goda kunskaper i Excel
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vi använder oss av videointervju i denna rekrytering, ber dig göra den så snart som möjligt för att öka dina chanser att gå vidare.
Om anställningen
Tjänsten som ekonomiassistent är ett konsultuppdrag med tillsättning snarast möjligt. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden men arbetar som konsult ute hos vår kund. Arbetet är förlagt dagtid, heltid. Distansarbete kan förekomma ca två dagar i veckan om arbetsuppgifterna går att utföra hemifrån.
Om oss
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Kontaktuppgifter
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Åsa Lindhoff på asa.lindhoff@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
info@adecco.se
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147