OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en driven ekonomiassistent till Builda! Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent med Leverantörsreskontra och är sugen på en ny utmaning efter sommaren? Då kan detta vara möjligheten för just dig! Detta konsultuppdrag startar v.33 och sträcker sig 1 år fram.
Vi kommer intervjua och sköta urval för denna process löpande, skicka därför din ansökan så snart som möjligt!
Om tjänsten
Du kommer sitta på företagets kontor i Mölnlycke och ingå i ett mindre ekonomiteam med härliga kollegor. I rollen som ekonomiassistent har du chans att utveckla dina ekonomikunskaper och dina huvudsakliga arbetsuppgifter är;
Kund- och leverantörsreskontra.
Ekonomiadministration
Växelansvar.
Bokföring.
Du kommer att arbeta kontorstider 07:00-16:00 och du utgår från kontoret i Mölnlycke då tjänsten kräver 100% närvaro.
Vem är du?
Vi tror att du som söker denna tjänst har arbetat minst 1 år med kund-och leverantörsreskontra. Du känner dig bekväm med bokföring och samtidigt är du hungrig på en ny utmaning och vill samla på dig erfarenheter från ett nytt bolag. Har du arbetat i Ascendo, Fortnox eller har annan systemförståelse så ses detta som meriterande för denna tjänst. Att ha goda kompetenser i Officepaketet och Excel ser vi som relevant kunskap. Högskoleexamen är inte ett krav för denna tjänst men vi finner det meriterande om du har en gymnasieutbildning inom ekonomi.
Om verksamheten
Builda är en koncern med bolag inom bygg, el, vvs, hiss, ventilation, fastighetsskötsel och byggsmide. Samtliga jobbar med ledorden kommunikation, innovation och glädje. Samtliga ställer upp på deviserna "hel och ren", "ordning och reda" samt "städat och klart". Bolagen inom koncernen agerar som fristående bolag. Man konkurrensutsätter varandra på marknadsvillkor, även om man jobbar väldigt bra ihop när tillfälle ges. Styrkan med Builda är att bredden och kompetensen i de bolag som ingår i koncernen. Oavsett vilket av våra bolag man anlitar, så finns de andra kompentenserna redo när de behövs. Alla våra bolag kan lämna ramavtal och ge en helhetsservice för våra kunder.
Om Poolia:
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.