Nu söker vi en ekonomiassistent till spännande bolag i Kista

Nu söker vi en ekonomiassistent till spännande bolag i Kista

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Du kommer att arbeta i en stimulerande företagskultur där det är högt i tak och där verksamheten genomsyras av öppenhet, delaktighet och förankring. I denna roll kommer du att vara en del av funktionen Ekonomi med fokus på kundreskontra och inkassohantering men också stötta i de flöden där det behövs. Här får du varva dina kunskaper inom ekonomi med din administrativa ådra samt din förmåga att knyta kontakter både internt och externt med kunder och leverantörer.

Tjänsten är på heltid med start omgående och du blir då anställd som konsult via The Place i 6 månader med goda chanser till förlängning.

Arbetsuppgifter

I rollen som ekonomiassistent kommer du bland annat ansvara för dessa arbetsuppgifter:

• Bedömning av stoppad order pga förfallna fakturor
• Bokslutsarbete – uppbokning befarade kundförluster, avstämning reskontra och diverse interna bokningar.
• Inkassohantering – inkassofil, inkassobetalningar, ärendehantering i Inkassobolagets portal samt inkommande mail. Konkurser, likvidationer, rekonstruktioner och betalningsföreläggande.
• Proaktiv kundkontakt
• Utredning oplacerade betalningar
• Service interna och externa kunder
• Support via mail och telefon

Dina erfarenheter

För att passa och göra succé i rollen tror vi att du har:

• Erfarenhet av inkassohantering och samarbete med Inkassobolag
• Gymnasial utbildning eller motsvarande inom ekonomi
• Några års erfarenhet inom liknande arbetsuppgifter eller som ekonomiassistent
• Erfarenhet av bokslutsarbete och avstämningar av reskontra
• Erfarenhet av Navision eller SAP är meriterande

Vem vi tror att du är

Dina tidigare arbetsuppgifter är viktiga, men vid denna tjänst lägger vi stor vikt i dina personliga egenskaper! För att lyckas i rollen tror vi att du är strukturerad och ansvarsfull. Du organiserar och prioriterar aktiviteter effektivt samt sätter upp och håller deadlines. Du är kvalitetsmedveten, noggrann och väl medveten om och mån om att leva upp till mål och kvalitetsstandard.
Andra egenskaper som uppskattas är att du är stresstålig, lugn, stabil och kontrollerad i hektiska situationer. Vidare är du flexibel och har lätt för att anpassa dig till förändrade omständigheter och gillar att ha kul på jobbet!

Tjänsten

Placering: Kista – kombinerat hemarbete med kontorsarbete

Omfattning: 8-17:00
Uppdragsperiod: 6 månaders konsultuppdrag med goda chanser till förlängning
Startdatum: Omgående

Låter detta som något som kan passa dig? Perfekt! Sök rollen redan idag!

Om företaget

Vår kund är en större och ledande leverantör inom IT-infrastruktur. Koncernen finns representerade i sju länder. I Sverige har bolaget ca. 2300 anställda på ett trettiotal orter. Du kommer att sitta på deras huvudkontor i trevliga lokaler i Kista nära till kommunikationer och butiker.

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 maj 2022
  • Ansök senast: 31 maj 2022

Liknande jobb


20 december 2024