OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en Food & Beverage Manager som brinner för service och utveckling.
I arbetsuppgifterna ingår coachning av medarbetarna, ekonomiska uppföljningar, beställningar och utvecklingsfrämjande aktiviteter för hela vår Food & Beverage avdelning. Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av liknande arbete i ledande befattning. Som person är du lugn, trygg, kommunikativ, engagerad och ordningsam.
Om tjänsten
Vår Food & Beverage verksamhet innefattar allt från frukost, lunch, konferensfika, konferensmiddagar till vår gastropub och alla konferenser/event vi anordnar i vår fantastiska nyrenoverade konferensanläggning Arken. Du blir ansvarig för försäljningen, för leveransen och för att tillsammans med kökschef, biträdande pubchef och frukostchef att skapa den absolut bästa gästupplevelsen. Men det är också ni som tillsammans med Hotelldirektör bygger framtiden. Vi sätter de mål vi vill satsa på under året och sedan genomför vi och våra team alla kreativa projekt parallellt med den dagliga verksamheten. Du ansvarar för allt som rör servering, koncept, ekonomi och försäljning och du ingår i hotellets ledning. Det innebär att du gemensamt med dina kollegor driver Elite Plaza Hotel och The Bishops Arms framåt när det gäller service och kvalité.
Vi söker dig med ett intresse för personlig service och ledarskap, genom delaktighet och kvalité på det vi gör varje dag. Du är intresserad av mat och dryck i kombination och du vill vara med och delta i de skapande processer vi driver på kontinuerlig basis. För oss handlar service och försäljning om att ta tillvara på möjligheter, ta hand om våra gäster och skapa något som engagerar och involverar varenda gäst i varje besök hos oss.
Som ledare hos oss ligger ditt ansvar i att skapa förutsättning för dina medarbetare, inte bara förutsättningar för att lyckas göra sitt jobb på absolut bästa sätt utan också förutsättningar för att utvecklas och utmanas inom och utanför sin roll. Vi vill vara en arbetsgivare där våra medarbetare, även du, känner att man kan växa som person, att man kan utvecklas och lära sig nya saker. Vi tror på ett klimat där glädje, gemenskap och en god kommunikation bygger långsiktiga relationer och stabila arbetsgrupper som i sin tur leder till ännu fler lyckosamma år. Det ska du vara med och säkerställa tillsammans med oss.
Kvalifikationer och personlighet
Vi har idag en nyrenoverad konferensanläggning som rymmer 500 personer. Ett superfint hotell med 135 rum som byggdes 2013 och en härlig gastropub med ett fantastiskt läge direkt vid kajkanten. Vi vill arbeta med dig som förstår vikten av att det är vi tillsammans som driver våra befintliga produkter framåt. Att det är vi tillsammans som driver resultat, som har styrkor inom kommunikation, coachning och pedagogik. Vi i vill att du ska ha erfarenhet från tidigare ledande befattningar och gärna inom vår bransch. Du behöver vara duktig på att prioritera, vara flexibel och prestigelös i ditt tankesätt och du är en tydlig ledare som har lätt för att engagera ditt team.
Du brinner för service och värdskap, du förstår att våra gästers helhetsintryck av oss är helt beroende på det bemötande vi levererar. Du förstår vikten av din närvaro, att vara på plats när gästen är hos oss och att stötta våra medarbetare i att leverera service av världsklass.
Du är en lagspelare och bidrar till hotellets fortsatta utveckling genom att främja och aktivt delta i samarbete över gränserna. Du är van vid att arbeta mot tydliga mål, både ekonomiska och kvalitativa - du känner alltid ett stort ansvar för detta. Du är initiativtagande och proaktiv samtidigt som du älskar att möta människor. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Praktisk information:
- Utöver ett tydligt personalansvar har du ansvar för försäljning, detta innebär att du är ansvarig för offert och försäljning av större event/evenemang i vår gastropub samt alla konferensbeställningar som vi får förfrågningar kring.
- Du har ett budgetansvar och det innebär att du är ansvarig för försäljning och kostnader som rör ditt verksamhetsben.
- Du arbetar i drift under en del av din tid och du arbetar då i alla delar av den verksamhet som du är ansvarig för. Till din hjälp i drift har du Kökschef, Biträdande Pubchef och en Frukostansvarig som du arbetar tätt tillsammans med.
- Då vår gastropub The Bishops Arms står för 80% av vår mat & dryckesförsäljning kommer självklart ditt största fokus ligga där för att driva den befintliga lönsamheten vidare. Idag omsätter vår gastropub 16 miljoner per år.
Praktikaliteter:
- Arbetstider: både dag och kväll, helger
- Omfattning: heltid, tillsvidare
- Start: enligt överenskommelse, men helst snarast möjligt
- Lön: enligt överenskommelse
- Korttidsboende kan erbjudas
- För frågor om tjänsten kontakta: tanja.salchner@elite.se
- Sista ansökningsdag: Urval kommer ske löpande, vi rekommenderar därför att du inte väntar med din ansökan!
Ansökningar behandlas löpande och tillsättning sker snarast möjligt.
Vi ser fram emot att höra från dig!
Elite Plaza Hotel i Örnsköldsvik erbjuder 135 omsorgsfullt inredda hotellrum. Hotellet ligger mitt i centrum direkt vid kajkanten och i mitten av populära Höga Kusten. I anslutning till hotellet erbjuder vi helt nyrenoverade konferenslokaler i varierande storlek med kapacitet för upp till 170 personer. Utöver det även en härlig VIP-våning med mötesrum, öppet kök och bastu. Alla våra möteslokaler är utrustade med nyaste konferensteknik.
The Bishops Arms är Sveriges ledande pubkedja sedan 1993 och ett av Sveriges lönsammaste restaurangföretag. Med 39 Gastropubar spridda över hela landet och med fokus på både den lokala publiken och hotellets gäster bygger kedjan en levande mötesplats för en bred publik alla dagar i veckan.
Elite Hotels består i dag av ett fyrtiotal kvalitetshotell från Malmö i söder till Kiruna i norr. Våra hotell återfinns oftast i unika och varsamt renoverade byggnader där varje hotell har sin egen historia och speciella karaktär. Vår ambition är att förena klassisk stil med moderna trender och skapa en minnesvärd hotellvistelse. Att bo på Elite Hotels skall vara något annat än att bara ta in på ett hotell. Vi vill ge en totalupplevelse och förmedla en känsla av tradition, kvalitet och flärd.
Kontaktpersoner på detta företaget
Micael Åman
Madeleine Eriksson
019 -15 69 12
Robert Grahn
Bianca Britten-Austin
1234
Ulrika Kjellgren
031-727 10 82
Jonas Franzén
0721 64 86 50
Sara Johansson
Helmut Schwabe
070-311 72 72
Lisa Darrell
Per-Gustaf Junger