OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Nu söker vi dig som vill vara med och fortsätta få Veldi Bemanning att växa till den självklara helhetsleverantören av kompetensförsörjning inom industrin!
Din roll som Konsultchef hos oss innefattar ett sälj- och relationsskapande arbete med fokus på nykundsbearbetning så väl som existerande kunder.
Veldi Kompetens verksamhet befinner sig i en spännande utvecklingsfas och vi tror att du kommer bidra till att få Veldi att växa sig ännu starkare och bli ett välkänt namn inom industribranschen.
Vi vill att du ansvarar för anskaffandet av nya kunder och uppdrag samt kartläggning av marknaden för att kunna skapa fler affärer. Du kommer även utveckla relationen med våra befintliga kunder och ansvara för hela rekryteringsprocessen – från första kundmötet, kravprofil, annonsering, urvalsarbete och intervjuer till uppföljning av leverans och merförsäljning.
Då vi är en helhetsleverantör av kompetensförsörjning inom industri vill vi att du arbetar långsiktigt med våra kundrelationer och dess behov.
Genom ett helhetsperspektiv på kundens unika situation kommer dina arbetsuppgifter variera.
Då vi ingår i samma koncern som Veldis utbildningsverksamhet, kommer du arbeta tätt ihop med lärarna på skolan och därmed ingår även samarbete kring elevernas APL (praktik), då detta ofta är en naturlig väg in i arbete.
Du kommer ingå i ett team bestående av kollegor både från Veldi Bemanning på andra orter, och övrig personal på skolan i Göteborg.
Din profil
Vi söker dig som vill ha ett arbete som bygger på att skapa och vårda relationer med andra människor.
Våra kunder och kandidater är det viktigaste vi har och relationsskapande ska vara en självklarhet för dig och något du gör med hjärtat på rätt ställe.
Du bör ha en säljande attityd och god erfarenhet från försäljning. Du ska tycka om att skapa nya möjligheter och affärer och brinna för att matcha rätt person med rätt uppdrag.
Har du tidigare erfarenhet från rekrytering- och bemanning är det meriterande, likväl om du har erfarenhet från industribranschen. Har du ett redan upparbetat kontaktnät inom branschen ses det som mycket positivt, annars tror vi att du har personligheten att bygga upp detta på ett snabbt och bra sätt.
Du bör vara självgående och ta egna initiativ, samtidigt som samarbete och lagkänsla vara självklart för dig.
Vidare ska du trivas i en miljö som utvecklas och växer i en entreprenöriell anda, med seniora så väl som juniora medarbetare.
Vi är ett prestigelöst arbetsteam som stöttar varandra!
Erfarenheter och kompetenser:
- Eftergymnasial utbildning inom relevant område, alternativt motsvarande lämplig erfarenhet.
- Erfarenheter från försäljning, både B2B och B2C.
- Erfarenheter från ett relationsskapande arbete.
- Meriterande med erfarenhet från rekrytering och bemanning inom industribranschen.
- Meriterande är också om du tidigare arbetat i system som exempelvis Intelliplan eller likvärdigt.
Om oss
Veldi Kompetens ingår i koncernen Strigo AB, som är en kompetenskoncern inriktat på vuxnas utveckling i livet. I dagsläget består koncernen även av MoA Lärcentrum och Omsorgslyftet Utbildningar, och finns på flera orter i landet. Veldi Kompetens har idag verksamheter inom utbildning, rekrytering och bemanning samt stöd och matchning. Våren 2021 gick Storskogen in som ägare, Storskogen är en svensk privatägd företagsgrupp som förvärvar och utvecklar små och medelstora bolag på lång sikt. Storskogen omsätter totalt över 10 miljarder kronor. Kort och gott – vi erbjuder dig en viktig roll i ett företag som befinner sig i en spännande tillväxtfas!
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!
Om du vill veta mer?
Om du har frågor om tjänsten eller om hur processen ser ut i sin helhet så kontakta Roger Psajd
roger.psajd@veldikompetens.se
OBS! Ansökningar tas inte emot via mail utan endast via ansökningslänken till vår hemsida.