Nu söker vi en inköpare till Scanmast

Nu söker vi en inköpare till Scanmast

Arbetsbeskrivning

På Scanmast projekterar, konstruerar och monterar vi marknadsledande tekniska lösningar inom IT- och telekom där vår spetskompetens finns inom master och torn. Vår historia sträcker sig ända till 1929 då uppfinnaren och konstruktören Anders konstruerade en metod för att göra tunnväggiga stegar av stål, tre entreprenörer såg potentialen i att vidareutveckla produkten och 2009 etablerades det som idag är Scanmast. Under många år har vi levererat tusentals torn, stagade master och rörbryggor till Sverige och ut i världen. Speciallösningar är det normala för oss och vi erbjuder alltid kundanpassade lösningar. Basen för verksamheten är i Mora, med dotterbolag i Norge och Finland. Vi är en partner genom hela livscykeln och bär upp framtidens teknik.

Våra värderingar ligger i att vi är trygga, pålitliga och levererar med kvalité. Vi är aktören som ser problem som möjligheter till nya tekniska lösningar och där vi driver utvecklingen framåt på ett äkta och engagerande sätt.

Nu stärker vi upp vårt team med en inköpare av produkter!

Om jobbet

Vi söker nu en erfaren och engagerad inköpare av produkter till vårt team! Du kommer ha en central och avgörande roll i att säkerställa att vårt företag har tillgång till produkter och komponenter för att kunna leverera till våra kunder med god kvalitet.

I rollen kommer du analysera inköpsbehoven, genomföra beställningar, bevaka och följa upp inköpsordrar samt utvärdera leverantörer utifrån pris och kvalitet på deras leveranser. Det är ditt jobb att identifiera nya leverantörer, liksom att bibehålla god kontakt med de befintliga. Du har den övergripande synen över flödet och ser till så att allt stämmer. När något avviker uppmärksammar och åtgärdar du detta samt kommer med förbättringsförslag och åtgärder på ett innovativt sätt. Att köpa in rätt antal, rätt produkt och vid rätt tidpunkt med ansvar för att datan över inköpen är korrekt i affärssystemet Visma/ES blir en del i din vardag samt att ha hand om reklamationer. Du kommer även hantera leverantörsfakturor i våra IT-system.

Om dig

Vi söker dig som har en högskoleutbildning helst inom Inköp eller ekonomi alternativt har minst 3 års erfarenhet av liknande arbeten. Meriterande är om du arbetat i systemen Medius och Visma samt kommer från en liknande roll som inköpare. Du behöver känna dig bekväm med att kommunicera i tal och skrift på både svenska och engelska. Det är även stor fördel om du har ett tekniskt intresse och att du kan förstå och läsa ritningar, men det är inte ett krav.

Som person trivs du med att arbeta självständigt och är förmögen att kunna fatta egna beslut. Du kommer att medverka i inköp och upphandlingar med andra leverantörer vilket gör att du behöver ha ett affärsmässigt och professionellt förhållningssätt. Du är proaktiv och engagerad samtidigt som du är strukturerad och noggrann. För att klara av rollen behöver du vara både stresstålig och ha en förmåga att prioritera och hantera flera uppgifter samtidigt i mer intensiva situationer.

Du har en god kommunikativ förmåga och duktig på att bygga relationer med både leverantörer och interna avdelningar.

Sista ansökningsdag är 25/6

Tjänsten är placerad på vårt kontor i Mora

Har du några frågor om rollen eller rekryteringsprocessen kontakta Evelyn Hult 070-257 82 12 eller Johanna Olander 073-594 85 53

Genom Rekryteringslots Dalarna kan vi erbjuda medflyttarservice, läs mer om det på Rekryteringslots hemsida www.rekryteringslots.se (http://www.rekryteringslots.se/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Boss Business Partner
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 maj 2023
  • Ansök senast: 25 juni 2023

Postadress

Västerås
VÄSTERÅS, 72130

Liknande jobb


24 november 2024

Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024